Elias dopdag

När vi fick reda på att min syster var gravid så det första min dotter sa var att hon så gärna ville bli gudmor till det barnet. Lyckan var total när Camilla ringde till Isabella och frågade om hon ville hålla lille Elias när han döps. Den andra faddern är Markus, Jarmos brorson.

Vi körde ner till Hardeberga strax efter lunch. Det var strålande solsken hela dagen. Prästen som döpte Elias var samma präst som jag hade en del gånger när jag skulle konfirmeras, Elisabeth Kjellerstedt och hon såg nästan likadan ut nu som då.

Elias var inte riktigt på gott humör denna dag, lite stingslig om man säger så.
Hela familjen skulle stå där framme plus faddrarna så det blev en rejäl samling samt att där var ett annat barn som också skulle döpas.





Här står de allihopa och tittar på när den andra pojken får vatten på huvudet. Ja, inte Bella då - hon är i sin egen lilla värld.
Strax efter att Elias har gått igenom hårtvagningen så svimmar Markus. Han bara gungar till och det ser ut som om han håller på att ta upp något från golvet och sen plötsligt så faller han. Det blir lite kalabalik men han kvicknar till snabbt igen. Han hade tränat strax innan och sen kanske ätit och druckit för lite, samt att det var kanske lite nervöst att stå där framme. Han fick gå ut och andas lite frisk luft istället.



Här ser ni nästan alla i familjen Thell-Luhanko. Markus är då ute och luftar sig.



En mycket stolt gudmor!







Alla ville ju så klart hålla Elias och här har vi storasyster Sabina.

Efter dopet i kyrkan körde vi till S.Sandby församlingshem där vi blev bjudna på smörgåstårta.



Här har vi min andra syster Catharina och hennes Åke samt lille Elias som ser så arg ut..
Catharina ska ju snart också ha barn, och hon ser såååå gravid ut, haha vilken kula hon har!





Mormor Christina ger lille Elias mat - han vill ha mat varannan timme så alla skiftades om att ge honom.

Efter tårta, kaffe och presentöppningar så körde vi alla hemåt igen.
M höll på med gjutformar till poolen medan vi sjöng psalmer och läste trosbekännelsen. Han fick en stor bit smörgåstårta när vi kom hem.

På kvällen tittade vi på Marley and me - en ganska tråkig film med ett fruktansvärt sorgligt slut.


Kommentarer
Postat av: Christina(mamma)

Visst fans där ett annat kort.Men det var rätt bra jag ser att jag behöver gå ner minst tio kilo.

Kramis mamma

2009-04-20 @ 07:46:56
Postat av: Anonym

Du ser bra ut Christina:) De kunde inte valt en bättre gudmor... va fin du är Bella.

2009-04-20 @ 09:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0