What? Varför var alla i Köpenhamn idag??

Hej,

Idag har vi varit i Köpenhamn. M hämtade Josefine o Niklas strax efter nio och sen tog vi bussen i till stationen, löste biljetter till tåget, tog en kaffe på Coffee House och sen besteg tåget som tog oss till Köpenhamn..
Josefine är inte särskilt glad för att fotograferas... hatar det nämligen och jag kan inte förstå varför.
Hon som är så fin.
Haha kass hon är..
Sjukt mycket folk precis överallt. Redan på tågstationen i Köpenhamn förstod jag ingenting - varför är alla i Köpenhamn idag? Jag har aldrig sett så mycket folk där innan, jo kanske när vi såg Bruce, men inte annars.

Vi trängde oss igenom massorna på ströget, gick och satte oss och tog en öl på ett torg, mumsade på vars ett wienerbröd och tittade på folk.

Sen shoppade vi lite grann. Jag hittade en jättefin tröja i världens mest tilltalande klädesaffär... tror att den heter Creme fraiche, men är inte säker..Sjukt snygga kläder i alla fall.

Vi strosade runt lite, njöt av semestern och trängdes och svettades. Smhi hade minsann lovat 25 grader och molnigt i Köpenhamn idag, men tji fick vi... stekande tropisk sol o inte ett moln på himlen... jo, kanske några tussar i horisonten..
Jag vet inte om ni ser allt folk, men man brukar kunna sitta ner vid hamnen och ta en öl och titta på folk, men inte en chans idag - man kunde knappt gå där så mycket folk där var.
Vi intog vår sena lunch på Jensens böfhus, och det var mumsigt.
En liten rolig episod hände mig när jag skulle gå på toaletten på restaurangen, sånt händer säkert bara mig... men i alla fall så gick jag in - dörren öppnades inåt och där var två upptagna toaletter så jag ställde mig framför spegeln och ja ni vet, kollar om man har mat mellan tänderna, kollar om man har några finnar, rättar till håret och kollar om boobsen ligger rätt osv... så vänder jag på huvudet och i hörnet bakom toalettdörren står en förskräckt kvinna... hahaahahahahahaha jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Som sagt, sånt händer säkert bara mig..
Vi fortsatte jakten på en klänning till Josefine för hon ska på bröllop om två veckor, men vi hittade ingen.. vi var helt enkelt tvungna att dricka mer öl för att inte rinna bort i värmen.

Där var helt enkelt för mycket folk i Köpenhamn denna dag och det var alldeles för varmt så vi blev helt matta. Vi tog tåget hem, nöjda med dagen trots allt - hade kanske räknat med lite mer mys, istället blev det svett och trängsel, men det har säkert sin charm någonstans... dock inte i Köpenhamn.

Länge leve småstäderna och landet.

Vi hörs

Andra delen av andra semesterveckan

Tjena,

Torsdagen lovade växlande molnighet och vi vaknade till strålande sol på en klarblå himmel... suck, det blir varmt på hojen idag..

Vi har som tradition att hälsa på Gunnar och Maj under semestern i Skummeslöv och i fjor hittade vi såna trevliga affärer i Båstad så vi kände att vi var tvungna att även göra det till en tradition - alltså vi körde först och shoppade lite, men i år var det bara M som hittade, och jag fick stå besviken vid sidan av..

Det var en trevlig dag i Skummeslöv. Gunnar fixade grillat och Maj pratade. Det är alltid så roligt för Maj tar tid på sig vad hon än ska göra och Gunnar tjatar på henne, om och om igen.. jaja, det trivs väl med det. Som sagt, en bra dag med massor av god mat, trevligt prat och fint väder. Vi körde hem vid halv fem tiden.

Träningen med Tessie på fredagsmorgon gick alldeles utmärkt. Andra veckan vi kör och hon har redan gjort stora framsteg - tog 120 kg i benpress... knappt en annan hinner med :)

Det har ju varit helt underbart väder så på dagarna har vi legat i poolen och plaskat och på morgon och kväll har vi försökt måla uteplatsen så mycket vi har orkat... det ska ju först grundmålas och sen två gånger vitt.. suck! Tråkigt!!! Svettigt!!! Men attan vad det blir fint.

Igår var det helt outstanding väder, ca 28 grader och vindstilla, och vi låg på våra luftmadrasser och njöt av semestern. På kvällen kom kidsen och vi åt lite ost och kex, drack lite öl och vin och efter en stund tog Bella och Josefine bilen till Klackabackens bryggeri medan jag och pojkarna tog en promenad dit. Det tog 20 minuter att gå. Vi beställde lite burgare, min var en Pulled Pork burgare och sen beställde jag en "kvinno-öl", absolut inte besk, sa jag.  Jag får min öl och den smakar bara öronvax... besk som apelsinskal - bläääh. Jag fick en annan sort, deras Kristianstad 400 år jubileumsöl och den var betydligt godare.
Ett trevligt ställe, som jag gärna besöker igen.
Lite roligt att vi faktiskt var där den 19/7..
De kunde ju faktiskt haft uteservering..
Idag gick jag faktiskt upp och målade redan vid 9 och sen hade jag i tankarna att jag skulle ligga och njuta i poolen hela dagen, men det var för varmt - jag mådde inte bra, så jag låg i hammocken i skuggan hela dagen och läste en bok och det var skönt.
Jag kan även berätta att Pool, björkar och vind inte passar ihop - det är ingen bra kombination för hela jäkla poolen är full av björkfrö. Bläää

Efter kvällens middag så gick jag faktiskt ut och fortsatte grundmåla paviljongen så nu kan jag även börja måla vitt där.

Nu är klockan ganska mycket så nu blir det ett avsnitt Sons och sen sängen - imorgon väntar nya roliga äventyr.. vi hörs

andra veckan, so far..

Hej hopp i semestertider!

Måndagen var en ganska tråkig semesterdag.. Det regnade massor så då fick man ju träna istället.
Först blev det ett axlar o arm pass med Tessie på Hälsoforum och efter att ha målat lite under tak på uteplatsen så bestämde M och jag oss för att ta ett gemensamt TRX pass.  Svettigt men hur kul som helst. Jag börjar lära mig nu och hänger med mycket bättre än de andra gångerna.

Slapp och mys och sen härlig promenad på 75 minuter efter middagen.

Tisdagen bestämde vi oss för att köra till Kiviks marknad - precis som 1/3 av Sveriges befolkning. Det var köer ända från Brösarp till Kivik, och vilken tur att vi tog motorcykeln istället för bilen.... nu bara susade vi förbi hela kön, hihi..
När vi väl parkerat hojen och kommit in på området ångrade vi oss genast - där var så sjukt mycket folk så man kom nästan inte fram till knallarna.. Ett misstag alltså! Det var ca 15 år sen vi var på Kiviks marknad sist och det lär säkert dröja 15 år tills nästa gång. Samma skit som alla andra marknader, varje år.

Vi körde småvägar hemåt via St Olof, och ner till Hörröd, Huaröd och ett glass-stopp i Svensköp.
M beställde en "Svensköp Special", typ en kröllebölle utan grädde :)
Vi tog en runda om Tessie o Thomas Place också för att kolla in hur det gick för pojkarna och takbytet..
Det går ju framåt och de är duktiga.
Idag har jag mest målat på vår uteplats. Det jag började med häromdagen har jag slutfört idag.. :)
Det ser grått ut men det är skinande vitt - är så stolt över mig själv att jag har stått ut... stor pensel är inget för mig.
Tränade bröst och mage med Tessie i eftermiddag... Tessie ökade sina vikter på bänkpress på bara en vecka - duktigt tjejen!! Magträningen var lite kämpig, men det lär ju också bli bättre med tiden.

God wok till middag idag och nu ser jag fram emot en lugn och skön kväll med några avsnitt Sons eller möjligtvis en film lite senare.

Imorgon väntar nya hoj-äventyr :)
Vi hörs!

Första semesterveckan

Todelido,

En veckas semester har redan gått och det har varit helt underbart! Det har varit fantastiskt väder och vi har nästan bara solat och badat. Flera dagar har vi haft besök av bellaliten och en dag var även Tessie och Amanda med.  Jättekul när de kommer och hälsar på.
Henke var också med och njöt av det 32 gradiga poolvattnet.
Så här har våra dagar sett ut nästan hela veckan.
I fredags var vi hos Pigge och Bodil. De bjöd på gott grillat och senare på kvällen anlände även Jessika och Markus från Stockholm. Kul att träffa dem!

I lördags var vi bjudna till Josefine och Niklas på halv åtta hos dem.. trerätters som heter smaskens!
Vilken underbar mat och total matkoma efteråt.

Förrätt: Smörgåsbakelse

Huvudrätt: Ryggbiff med potatiskaka och tre sorters svamp, champinjoner, kantareller och Karl Johan svamp.

Efterrätt: Hallonparfait med chokladskedar
Sååå fruktansvärt gott allting var! Ni borde bli kockar!!
Josefine tog även lite bilder på Bella och Henke..
Underbara!!
Igår var allting tråkigt - det regnade floder och vad kan man väl göra då... shoppa? Ja, det tycktes alla göra för alla parkeringar var proppfulla, så det blev bara lite slam balls och en kundvagn full av mat.

På kvällen såg vi en kinesisk(!) film - Pi Man.. faktiskt bra film om man gillar kampsportfilmer.

Så det var första veckan av semestern.. är nöjd!

Underbara sommar o sol

Hej mina vänner,

Nu är det faktiskt min tur att unna mig lite semester...alltså igen :)
För det mesta skriker kroppen efter semester, men i år så var det lite mer fokus på vår första resa så denna underbart långa semester kom lite som en -jaha, semester igen:)

Helt okej, Jag njuter fullständigt och den har inte ens börjat.

I fredags hade vi en underbart mysig kväll, mannen och jag. Vi åt en god middag och njöt av solen, värmen och att vi slipper ställa klockan..

Lördagen började jag med att putsa fönster och M började bygga vår nya paviljong. På eftermiddagen körde vi till Veberöd för att fira världens bästa Eliott 5 år!!!

Den galna lilla kille som har så roliga uttalanden som man blir helt paff.
Som t.ex Elias och han körde runt med var sin traktor, och Elias körde in i Eliotts nya för att skynda på honom lite för han bara körde runt och pratade med alla.. vilket han gör hela tiden..typ pratar..
- Men ALLVARLIGT Elias, det är faktiskt min nya traktor..!

Tjejerna gav honom 4 vattenpistoler eller ska vi säga kanoner... haha, min mamma sa till honom att han kan ju fylla dem med vatten och spruta på alla.. Han gjorde det! Sen kom det stora artilleriet fram... de stora vattenkanonerna och de flesta blev ganska våta.. men kul var det!
Vi köpte bandymål och klubbor till honom :)
Roligt när presenterna blir uppskattade.
Vi blev bjudna på tacos, alltid mumsigt - fast spagetti och köttfärssås hade också varit gott :) Eliott ville bjuda på det..

Eftersom jag drack så mycket vin dagen innan så var det min tur att vara chaufför...
När vi kom hem gick jag ut och satte mig med ett glas rött och njöt av den härliga sommarkvällen.
Ett avsnitt Sons hanns med innan läggdags.

Och... inatt drömde jag!
Jag och Bodil skulle åka till Österrike - vet inte om vi hade bokat resa men i alla fall så stack vi till ett upphämtningsställe och ställde oss i kö. Där var jättemånga bussar så vi bara satte in våra väskor i en buss.. Bussarna skulle avgå tidigt dagen därpå så vi fick ta in på hotell en natt. Dagen därpå så vaknade vi tidigt och fick för oss att vi kunde ju åka med Thells istället och rusade ner till upphämtningsstället men Thells bussar hade redan kört och då kom vi på att vi visste inte ens vilket bussbolag eller buss vi hade satt in våra väskor i... o sen började vi prata om att vi inte checkat ut från hotellet och undra om vi hinner äta frukost innan så vi rusade dit och hade hög musik på hotellrummet som vi inte kunde stänga av och ingen frukost fick vi och sen missade vi bussen med våra väskor, men som tur hade jag ju namnlapp på min resväska... suck!
M berättade även att han hade vaknat två gånger av att jag hade skrattat i sömnen... jaja

Vaknade kl 6 i morse och kunde inte somna om... jo typ 15 min innan kl ringde.

Idag var det första dagen som jag och Therese startar Therese nya projekt SSST - sista sommaren som tjock :) och jag har fått äran att hjälpa henne.. tänk om jag kunde hjälpa mig själv också..
Halv 11 var vi på gymmet och körde axlar och armar - jätteduktig och inte alls så svag som hon själv trodde eller så tog hon i för mycket för att inte visa att hon var svagare...men då får hon lida några dagar av träningsvärk, vilket hon säkert ändå får göra. Duktig var hon i alla fall, och jag fick mig ett härligt pass jag också.

Eftermiddagen har tillbringats vid poolen så klart - 28 grader i luften och 30 i poolen.
Bella och Henke kom in en stund i em - alltid kul med sällskap.

(instagram foto)

Kl fem körde vi till Josefine där vi båda fick skön och behövlig ryggmassage. Man borde göra det oftare..

Middag ute och ännu fler dopp - sjukt varmt idag, och kl är nio.

Det har varit en helt underbar helg och semestern har inte ens börjat..
Tycker synd om Pigge som börjar jobba imorgon igen efter hans semester... stackaren har inte fått mycket sol på sig..