What? Varför var alla i Köpenhamn idag??

Hej,
 
Idag har vi varit i Köpenhamn. M hämtade Josefine o Niklas strax efter nio och sen tog vi bussen i till stationen, löste biljetter till tåget, tog en kaffe på Coffee House och sen besteg tåget som tog oss till Köpenhamn..
Josefine är inte särskilt glad för att fotograferas... hatar det nämligen och jag kan inte förstå varför.
Hon som är så fin.
Haha kass hon är..
Sjukt mycket folk precis överallt. Redan på tågstationen i Köpenhamn förstod jag ingenting - varför är alla i Köpenhamn idag? Jag har aldrig sett så mycket folk där innan, jo kanske när vi såg Bruce, men inte annars.
 
Vi trängde oss igenom massorna på ströget, gick och satte oss och tog en öl på ett torg, mumsade på vars ett wienerbröd och tittade på folk.
 
Sen shoppade vi lite grann. Jag hittade en jättefin tröja i världens mest tilltalande klädesaffär... tror att den heter Creme fraiche, men är inte säker..Sjukt snygga kläder i alla fall.
 
Vi strosade runt lite, njöt av semestern och trängdes och svettades. Smhi hade minsann lovat 25 grader och molnigt i Köpenhamn idag, men tji fick vi... stekande tropisk sol o inte ett moln på himlen... jo, kanske några tussar i horisonten..
Jag vet inte om ni ser allt folk, men man brukar kunna sitta ner vid hamnen och ta en öl och titta på folk, men inte en chans idag - man kunde knappt gå där så mycket folk där var.
Vi intog vår sena lunch på Jensens böfhus, och det var mumsigt.
En liten rolig episod hände mig när jag skulle gå på toaletten på restaurangen, sånt händer säkert bara mig... men i alla fall så gick jag in - dörren öppnades inåt och där var två upptagna toaletter så jag ställde mig framför spegeln och ja ni vet, kollar om man har mat mellan tänderna, kollar om man har några finnar, rättar till håret och kollar om boobsen ligger rätt osv... så vänder jag på huvudet och i hörnet bakom toalettdörren står en förskräckt kvinna... hahaahahahahahaha jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Som sagt, sånt händer säkert bara mig..
Vi fortsatte jakten på en klänning till Josefine för hon ska på bröllop om två veckor, men vi hittade ingen.. vi var helt enkelt tvungna att dricka mer öl för att inte rinna bort i värmen. 
 
Där var helt enkelt för mycket folk i Köpenhamn denna dag och det var alldeles för varmt så vi blev helt matta. Vi tog tåget hem, nöjda med dagen trots allt - hade kanske räknat med lite mer mys, istället blev det svett och trängsel, men det har säkert sin charm någonstans... dock inte i Köpenhamn.
 
Länge leve småstäderna och landet.
 
Vi hörs
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0