Andra delen av andra semesterveckan

Tjena,
 
Torsdagen lovade växlande molnighet och vi vaknade till strålande sol på en klarblå himmel... suck, det blir varmt på hojen idag..
 
Vi har som tradition att hälsa på Gunnar och Maj under semestern i Skummeslöv och i fjor hittade vi såna trevliga affärer i Båstad så vi kände att vi var tvungna att även göra det till en tradition - alltså vi körde först och shoppade lite, men i år var det bara M som hittade, och jag fick stå besviken vid sidan av..
 
Det var en trevlig dag i Skummeslöv. Gunnar fixade grillat och Maj pratade. Det är alltid så roligt för Maj tar tid på sig vad hon än ska göra och Gunnar tjatar på henne, om och om igen.. jaja, det trivs väl med det. Som sagt, en bra dag med massor av god mat, trevligt prat och fint väder. Vi körde hem vid halv fem tiden.
 
 
Träningen med Tessie på fredagsmorgon gick alldeles utmärkt. Andra veckan vi kör och hon har redan gjort stora framsteg - tog 120 kg i benpress... knappt en annan hinner med :)
 

Det har ju varit helt underbart väder så på dagarna har vi legat i poolen och plaskat och på morgon och kväll har vi försökt måla uteplatsen så mycket vi har orkat... det ska ju först grundmålas och sen två gånger vitt.. suck! Tråkigt!!! Svettigt!!! Men attan vad det blir fint.
 
Igår var det helt outstanding väder, ca 28 grader och vindstilla, och vi låg på våra luftmadrasser och njöt av semestern. På kvällen kom kidsen och vi åt lite ost och kex, drack lite öl och vin och efter en stund tog Bella och Josefine bilen till Klackabackens bryggeri medan jag och pojkarna tog en promenad dit. Det tog 20 minuter att gå. Vi beställde lite burgare, min var en Pulled Pork burgare och sen beställde jag en "kvinno-öl", absolut inte besk, sa jag.  Jag får min öl och den smakar bara öronvax... besk som apelsinskal - bläääh. Jag fick en annan sort, deras Kristianstad 400 år jubileumsöl och den var betydligt godare.
Ett trevligt ställe, som jag gärna besöker igen.
Lite roligt att vi faktiskt var där den 19/7..
De kunde ju faktiskt haft uteservering..
Idag gick jag faktiskt upp och målade redan vid 9 och sen hade jag i tankarna att jag skulle ligga och njuta i poolen hela dagen, men det var för varmt - jag mådde inte bra, så jag låg i hammocken i skuggan hela dagen och läste en bok och det var skönt.
Jag kan även berätta att Pool, björkar och vind inte passar ihop - det är ingen bra kombination för hela jäkla poolen är full av björkfrö. Bläää
 
Efter kvällens middag så gick jag faktiskt ut och fortsatte grundmåla paviljongen så nu kan jag även börja måla vitt där.
 
Nu är klockan ganska mycket så nu blir det ett avsnitt Sons och sen sängen - imorgon väntar nya roliga äventyr.. vi hörs
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0