Underbara sommar o sol

Hej mina vänner,
 
Nu är det faktiskt min tur att unna mig lite semester...alltså igen :)
För det mesta skriker kroppen efter semester, men i år så var det lite mer fokus på vår första resa så denna underbart långa semester kom lite som en -jaha, semester igen:)
 
Helt okej, Jag njuter fullständigt och den har inte ens börjat.
 
I fredags hade vi en underbart mysig kväll, mannen och jag. Vi åt en god middag och njöt av solen, värmen och att vi slipper ställa klockan..
 
Lördagen började jag med att putsa fönster och M började bygga vår nya paviljong. På eftermiddagen körde vi till Veberöd för att fira världens bästa Eliott 5 år!!!
 
Den galna lilla kille som har så roliga uttalanden som man blir helt paff.
Som t.ex Elias och han körde runt med var sin traktor, och Elias körde in i Eliotts nya för att skynda på honom lite för han bara körde runt och pratade med alla.. vilket han gör hela tiden..typ pratar..
- Men ALLVARLIGT Elias, det är faktiskt min nya traktor..!
 

Tjejerna gav honom 4 vattenpistoler eller ska vi säga kanoner... haha, min mamma sa till honom att han kan ju fylla dem med vatten och spruta på alla.. Han gjorde det! Sen kom det stora artilleriet fram... de stora vattenkanonerna och de flesta blev ganska våta.. men kul var det!
Vi köpte bandymål och klubbor till honom :)
Roligt när presenterna blir uppskattade.
Vi blev bjudna på tacos, alltid mumsigt - fast spagetti och köttfärssås hade också varit gott :) Eliott ville bjuda på det..
 
Eftersom jag drack så mycket vin dagen innan så var det min tur att vara chaufför...
När vi kom hem gick jag ut och satte mig med ett glas rött och njöt av den härliga sommarkvällen.
Ett avsnitt Sons hanns med innan läggdags.
 
Och... inatt drömde jag!
Jag och Bodil skulle åka till Österrike - vet inte om vi hade bokat resa men i alla fall så stack vi till ett upphämtningsställe och ställde oss i kö. Där var jättemånga bussar så vi bara satte in våra väskor i en buss.. Bussarna skulle avgå tidigt dagen därpå så vi fick ta in på hotell en natt. Dagen därpå så vaknade vi tidigt och fick för oss att vi kunde ju åka med Thells istället och rusade ner till upphämtningsstället men Thells bussar hade redan kört och då kom vi på att vi visste inte ens vilket bussbolag eller buss vi hade satt in våra väskor i... o sen började vi prata om att vi inte checkat ut från hotellet och undra om vi hinner äta frukost innan så vi rusade dit och hade hög musik på hotellrummet som vi inte kunde stänga av och ingen frukost fick vi och sen missade vi bussen med våra väskor, men som tur hade jag ju namnlapp på min resväska... suck!
M berättade även att han hade vaknat två gånger av att jag hade skrattat i sömnen... jaja
 
Vaknade kl 6 i morse och kunde inte somna om... jo typ 15 min innan kl ringde.
 
Idag var det första dagen som jag och Therese startar Therese nya projekt SSST - sista sommaren som tjock :) och jag har fått äran att hjälpa henne.. tänk om jag kunde hjälpa mig själv också..
Halv 11 var vi på gymmet och körde axlar och armar - jätteduktig och inte alls så svag som hon själv trodde eller så tog hon i för mycket för att inte visa att hon var svagare...men då får hon lida några dagar av träningsvärk, vilket hon säkert ändå får göra. Duktig var hon i alla fall, och jag fick mig ett härligt pass jag också.
 
Eftermiddagen har tillbringats vid poolen så klart - 28 grader i luften och 30 i poolen.
Bella och Henke kom in en stund i em - alltid kul med sällskap.

(instagram foto)
 
Kl fem körde vi till Josefine där vi båda fick skön och behövlig ryggmassage. Man borde göra det oftare..
 
Middag ute och ännu fler dopp - sjukt varmt idag, och kl är nio.
 
Det har varit en helt underbar helg och semestern har inte ens börjat..
Tycker synd om Pigge som börjar jobba imorgon igen efter hans semester... stackaren har inte fått mycket sol på sig..
 
Puss o Kram, vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0