andra veckan, so far..

Hej hopp i semestertider!
 
Måndagen var en ganska tråkig semesterdag.. Det regnade massor så då fick man ju träna istället.
Först blev det ett axlar o arm pass med Tessie på Hälsoforum och efter att ha målat lite under tak på uteplatsen så bestämde M och jag oss för att ta ett gemensamt TRX pass.  Svettigt men hur kul som helst. Jag börjar lära mig nu och hänger med mycket bättre än de andra gångerna.
 
Slapp och mys och sen härlig promenad på 75 minuter efter middagen.
 
Tisdagen bestämde vi oss för att köra till Kiviks marknad - precis som 1/3 av Sveriges befolkning. Det var köer ända från Brösarp till Kivik, och vilken tur att vi tog motorcykeln istället för bilen.... nu bara susade vi förbi hela kön, hihi..
När vi väl parkerat hojen och kommit in på området ångrade vi oss genast - där var så sjukt mycket folk så man kom nästan inte fram till knallarna.. Ett misstag alltså! Det var ca 15 år sen vi var på Kiviks marknad sist och det lär säkert dröja 15 år tills nästa gång. Samma skit som alla andra marknader, varje år.
 
Vi körde småvägar hemåt via St Olof, och ner till Hörröd, Huaröd och ett glass-stopp i Svensköp.
M beställde en "Svensköp Special", typ en kröllebölle utan grädde :)
Vi tog en runda om Tessie o Thomas Place också för att kolla in hur det gick för pojkarna och takbytet..
Det går ju framåt och de är duktiga.
Idag har jag mest målat på vår uteplats. Det jag började med häromdagen har jag slutfört idag.. :)
Det ser grått ut men det är skinande vitt - är så stolt över mig själv att jag har stått ut... stor pensel är inget för mig.
Tränade bröst och mage med Tessie i eftermiddag... Tessie ökade sina vikter på bänkpress på bara en vecka - duktigt tjejen!! Magträningen var lite kämpig, men det lär ju också bli bättre med tiden.
 
God wok till middag idag och nu ser jag fram emot en lugn och skön kväll med några avsnitt Sons eller möjligtvis en film lite senare.
 
Imorgon väntar nya hoj-äventyr :)
Vi hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0