Förberedelser..

Nu har vi satt igång med förberedelserna till poolen. Den plats vi har sett ut har en gigantisk rabatt med säkert 100 olika sorters växter. Under lördagen när vädret var nästan sommarvarmt, tillbringade vi hela dagen i trädgården med att gräva upp växter och placera dem i krukor eftersom vi inte vet var de ska vara och vi vill ju inte slänga dem. Vi slet med buskarna, inte helt lätt att gräva upp 20 åriga buskar med ett rotverk som tar sig halvvägs ner till jordens mitt, typ.  Ni skulle sett vilka otroliga mängder med blommor som de förra ägarna planterat, de måste ha fått mängdrabatt på röda tulpaner för jag ljuger inte om där var minst 50 st likadana. Jag är inte särskilt förtjust i lökväxter - de blommar bara en kort period och sen står där en hög gröna blad i en evighet - hur kul är det?!

Dammen är ett minne blott - saknar guldfiskarna och undrar hur de dog...

När man går i trädgården en hel dag och påtar både här och där så tänker man inte på att kroppen ansträngs hela tiden, man sitter mycket på huk, man går upp och ner hela tiden och så klart tänker man inte på att stretcha efteråt för man har ju inte gympat.  Inte förrän dagen efter när man knappt kommer upp ur sängen....

Jag har så ont i mina ben och skinkor så jag kvider som ett barn varje gång jag måste sätta mig ner.

Eftersom vädret inte alls såg tilltalande ut imorse begav vi oss till Hus & Hem mässan i Kristianstad. Eftersom vi redan har köpt det mesta vi vill ha till vårt hus så gav väl inte mässan så mycket, men vi har en sak kvar som vi har haft lite svårt med att bestämma vilken leverantör vi ska välja och det är huslarm. Som alla utställare på mässor har de alltid särskilda mässerbjudanden och vi hittade ett bra. En av de vi funderat på tidigare hade ett kanonerbjudande som vi inte kunde motstå - och vi fick allt det vi ville ha. Så glada i hågen begav vi oss hemåt och fortsatte med de där jäkla växterna... är redan trött på trädgårdsarbete.

Endast fyra arbetsdagar nästa vecka och det känns gudomligt. Oj vad jag ska njuta till Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0