Nu är påsken över..

Och det är så otroligt sorgligt! Det har varit 4 helt underbara dagar med massor av nytta och framför allt mycket nöje.

När vi bodde i svensköp så hade vi alltid påskledigheten till att klyva ved - det slipper vi nu. Eftersom vi endast använder öppna spisen till mysfaktor så har man råd att köpa klyvd ved, i Svensköp använde vi massor för att i första hand värma huset och minska elförbrukningen.

Igår var vi bjudna till svärmor på släktmiddag - deras barn med familjer. Som alltid sitter man ett antal timmar och mestadels äter. Ingen skillnad denna gången, men igår hade de faktiskt anlitat en cateringfirma. Vi blev bjudna på någon exotisk mat, lite annorlunda smaker än de andra exotiska plankor o dylikt man ätit innan - väldigt gott. För ovanlighetens skull var vi faktiskt sugna på att spela spel, eller rättare sagt jag och Ms bror, men av någon anledning kom vi aldrig till skott med det, men vi hade kul ändå. Svärmor har precis fyllt 65 år och då tillbringade de två veckor i Thailand. Hon hade köpt hem en hel massa jätte tjusiga siden kuddfodral som vi fick. Barnen fick även snygga piké tröjor.

Ms bror har precis fyllt 35 år och han tillbringade två veckor på en kryssning i Karibiska havet. Så klart var vi lite nyfikna på hur det hade varit eftersom vi hade tänkt göra en sådan någon gång i framtiden, men han tyckte inte det var någon höjdare. Det absolut bästa med resan var de 5 dagar de var i Miami - först 5 dgr i Miami och sen 9 dgr på fartyget. Det fanns inte så mycket att göra på fartyget eller rättare sagt, man blev trött på allt det roliga efter ett tag. Man lade till fartyget på 5 olika platser där man fick tillbringa dagen mellan kl. 7.00 - 17.00, bla Dominikanska republiken och Bahamas.
De lärde känna ett par som hade en svit på fartyget - 407 kvm, egen inomhuspool, jacuzzi - alltså så häftigt!

Nu är jag inte helt övertygad längre om att jag verkligen vill göra en sån resa, eftersom jag är en person som vill ha nya saker att göra hela tiden annars blir jag rastlös.

Idag har jag rensat bort ALLA vinterkläder och vinterskor och tagit fram SOMMAREN! Jag fick även dammsuga och putsa fönsterna i min bil - egentligen inte alls något som jag ville, men herrn i huset gjorde det på sin bil så då fick jag ju passa på medan grejorna var ute...

Har jag berättat att jag har anställt en strykerska? Min absoluta favoritsysselsättning har jag överlåtit till någon annan och hon heter Isabella. Hon har tid, lust och stort behov av pengar och jag har inte tid och så gillar jag barnarbete.

Dagen går mot sitt slut och kom just på att imorgon fm håller jag utbildning på företaget. Jag borde kanske gå igenom det... jag borde egentligen var nervös... Äsch, jag tar det imorgon - jag hoppas ni håller tummarna för mig.



Godnatt.


Kommentarer
Postat av: bella

Farmor och Olsson var faktiskt i thailand i tre veckor, inte två..

2009-04-13 @ 22:14:47
URL: http://annaisabellathell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0