Resan till Tyskland

Gud vad en helg går snabbt! Det är redan söndag kväll och jobb imorgon igen..suck!

Resan till Tyskland var mycket givande. Det var visserligen ganska mycket jobb, men allt runtomkring var kul. Vi använde oss av firmans bil, en Renault med någon "spacig" beteckning, vilken tog 7 personer. På vägen ner till Kastrup stannade vi för lunch i det gröna. Det var ju bra väder så vi avnjöt våra medhavda baguetter i solskenet. Flygresan gick bra - inga oväntade tragedier. Jag blev inte kroppsvisiterad denna gången, men de genomsökte min väska.. - här har vi din tandborste, dina trosor, åhhh vilken söt bh.. typ så gick det till - fick en liten tillsägelse att jag inte hade den lilla plastpåsen med div. liquides utanför necessären - DEN SKA FAKTISKT VARA SYNLIG GENOM RÖNTGEN!  F'låt.

När vi kommit fram till hotellet i Neunkirchen blev vi tilldelade våra rum. Tjejen som tog emot oss delade ut nycklar till rummen och hon frågade om det gick bra att vi började med mig då. Javisst, sa jag och de andra brydde sig knappast. Hon gav mig ett rum som de döpt till "Romantica". Åhh, så fint det var! Alla de andra fick små enkelrum - jag fick ett dubbelrum! Hahaha.



   

Visst ser det fint ut?!

Killarna bara lämnade sina väskor på rummet, sen gick de ner och satte sig i baren och drack öl. Jag packade upp och tog det lite lugnt, sen gick jag också ner. De satt där med halvfulla glas, vanliga ölglas. Jag gick fram och skulle beställa en öl till mig också, men hade ju ingen aning om vilken sort. -Ja, något gott sa jag på knagglig tyska.. Han visade en flaska och eftersom jag inte hade en aning om det var gott så visst, okej.  Min kollega tog samma och vi fick såna här...



Då hörde jag fyra killar bakom mig säga i kör: -Såna vill vi ju också ha!  Fyra såna till tack.

Efter ett tag kom våra kära tyska kollegor och vi satte oss till bords. Jag beställde ingen förrätt för jag var ganska mätt efter den ölen, men till huvudrätt beställde jag kalvfilé med vitvinsås och rött vin.

Det värsta jag vet är att prata inför folk och projektledaren för det tyska bolaget kom med den otroligt dumma idén om att vi skulle presentera oss själva och berätta vad vi arbetade med och varför vi var med i detta projektet. Eftersom jag hade druckit både öl och vin så kändes det inte riktigt så nervöst som det brukar. De uppfattade i alla fall mitt namn...

Vi satt och åt och pratade i flera timmar och jag var jättetrött efter resan, all mat och dryck så ögonen gick nästan i kors innan vi lyfte från bordet och följde det tyska sällskapet till deras hotell. Alla orkade inte vara mer sällskapliga och gick och lade sig, men jag och de fyra killarna tyckte att frisk luft kunde vara uppfriskande. På vägen hem hittade de en pub, men jag gick faktiskt raka vägen till hotellet.

Jag fick för mig att jag skulle fotografera blommande Rhododendron och kastanjer, men jag har ju ingen blixt på telefon så det blev jättefina svarta bilder med något litet gråaktigt i mitten... Vi får nog vänta en hel månad innan vi får se blommande kastanjer här hemma.

På fredagen var det hårt slit hela dagen och en jäkla presentation till. När vi kom till företaget så var ju där en hel massa folk som inte varit med på middagen kvällen innan, så projektledaren tyckte att vi skulle ta en presentation av oss själva igen och denna gången hade jag ju inget öl och vin som lättade upp stämningen. Jag var fruktansvärt nervös och kände hur hjärtat höll på att hoppa ur kroppen på mig. Inte nog med att jag i vanliga fall tycker sånt här är hemskt, men nu skulle jag ju ta det på engelska igen. Det blev väldigt kort... inga utsvävningar denna gången, absolut inget extra. Fyyyy vad jag hatade det och jag skakade säkert en kvart efteråt. 

Dagen gick fort, vi käkade lunch på en grekisk restaurang, jobbade till tre och sen körde vi därifrån till Dusseldorf. Tog en öl på flygplatsen och försökte shoppa lite men jag hittade inget som föll mig i smak. Flygresan tog endast en timme och vi var på Kastrup vid halv 7. Fick skjuts ända hem och jag var helt färdig som människa resten av kvällen.

Hårt slit hela helgen med poolbygget. Jag har skött betongblandaren, lastat sand, betong, blandat med vatten och sen levererat fin betong till M som har murat stödmurarna färdigt. Årets första ätit-ute-i-trädgården idag och medan vi satt där och smaskade i oss grillat så kom minsann familjen Rasmusson-Nilsson-Johansson. Alltså Bodil och Pigge med flickorna. Jättekul! De hade sett M slita hårt så de var lite nyfikna - mig hade de bara sett lata mig, vilket jag inte alls har gjort idag, faktiskt... I veckan som kommer ska vi försöka fixa till underlaget i poolen, så det går sakta men säkert framåt.

Nu är det sovdags - sov sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0