Syftet med livet är ett liv med syfte

Det känns nästan som mitt liv har för många projekt på gång just nu och att jag inte riktigt hänger med och då blir det mest ingenting gjort. Att prioritera i röran är heller inte lätt, men det är väl bara att börja beta av efter hand...kanske...

Det första är ju att få poolen på plats, men innan dess ska det rensas ganska rejält på platsen och det var vad vi gjorde i fredags eftermiddag. Det tog ju ett tag innan man stigit upp ur sängen och då var det nästan lunchdags. Vilken tur att jag inte vaknade kl.7 för då hade jag varit bakis - nu sov jag i alla fall till 9.30. Det är ett konstigt fenomen...alltid när jag är bakis vaknar jag prick 7 - säkert bara för att jag ska må dåligt så länge som möjligt.

När vi väl kommit ut i det vackra vårvädret så hade vi en hel del att fixa - jag fick nya sommardäck på min bil till exempel, M satte ihop en nyinköpt cementblandare och sen sågade han ner ett X antal körsbärsträd som stod lite för nära den kommande poolen. På tisdag kommer "grävarmannen" till oss och fram till dess ska allt vara förberett. Jag slet som ett djur med dessa grenar samt att jag även röjde framför huset bland syrenerna.

När det blev sen eftermiddag var vi så trötta i både kropp och knopp att vi knappt orkade laga middag.. Kvällen tillbringade vi i soffan, M sovande, jag och Jossan tittade på någon tråkig rysare.

Pigga och utvilade vaknade vi påskafton med solen i ögonen. Idag blir det en toppendag!!  Kl. 10.30 var det påskpass i Tollarp. I en och en halv timme svettades vi ymnigt. Redan efter andra låten fick jag konstiga svettningar... suck, det var svinjobbigt! Jag pallar precis en timme men en halvtimme extra var för mycket för min kropp. Jag dog säkert 3 gånger under det passet, eller i alla fall om jag hade haft ett dåligt hjärta eller nåt.. 

På eftermiddagen körde vi ner en runda på Österlen och det var inte för att titta in hos alla konstnärer utan det var för att vi trodde vi skulle få en skön eftermiddag i solsken vid havet där M och Josefine kunde fotografera lite och jag kunde lata mig. Ju närmare havet vi kom ju dimmigare blev det. Det blev lite fotat ändå men det var svinkallt, endast 7 grader och helt grått av dimma och mitt hår blev jätte lockigt. Ingen höjdare kan jag tala om.

Fotona blev fina, ganska stämningsfulla med dimman över havet - lite som från filmen the fog..

Vi bestämde oss för att köra tillbaka till solen och vi hamnade i Åhus. En stillsam promenad och en gigantisk glass i kylan sen var vi nöjda. Påskmiddag med barnen och Henke gjorde kvällen mysig.

Imorgon börjar jag med projekt nummer två, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0