En ledig måndag

Även om jag har semester så vill jag gärna komma upp tidigt för att dagen inte ska försvinna alldeles för fort - att sova bort lediga dagar är inte min grej. Jag gick faktiskt upp när maken hade dukat fram frukosten.. Tillbringade någon timme med undanplockning efter slarviga familjemedlemmar och köksstädning för jag tyckte hela köket luktade skaldjur efter kräftskivan. Skurade alla köksluckor och lådor vid vasken och jag tror att jag lyckades få bort den värsta odören.

Josefine kom upp strax innan tio och den andra zombien fick jag väcka något över 10. Herregud, den tjejen kan sova hela dagen utan problem, men idag hade vi bestämt oss för att pyssla så om det skulle skapas något fick hon faktiskt komma upp innan lunch.

Min mormor fyller 80 år i slutet av denna månad och vi ska göra ett jättefint album till henne. Det är helt sjukt svårt att hitta på en present till någon som har allt och det hon inte har vill hon säkert inte heller ha...eller hur. Vi har i alla fall beställt över 100 foto på oss, men mest på barnen så klart - från det att de var ca 5 år och upp till och med nu. Sen gör vi scrapbooking av ett album med stora svarta blad - det blir jättefint!

Vi höll på med det till klockan var fyra sen var det dags att göra köttfärspaj, duscha och sen köra till Tollarp för ett lååååångt möte med både styrelse och ledare. Tro det eller ej men det var ett väldigt givande möte  - vi klubbade träningsdag, höstfest och juluppvisning plus att vi fick våra presentkort på 1000:- var från Stadium.  Gissa var jag ska imorgon?!!  Både Bella och jag behöver nya skor så vi hoppas hitta det imorgon.



Fånga dagen med ett fisknät

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis på namnsdagen min lilla gumma. Kramis

2009-08-11 @ 22:08:27
Postat av: Anonym

Tack så mycket, mamma

2009-08-12 @ 10:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0