Ojdå vad tiden gick fort

Efter en jobbig host-natt var jag inte lite seg imorse när klockan ringde. Jag fattar inte varför jag ska hosta så himla mycket på natten när jag knappt hostar något alls på dagen. Inatt var det riktigt illa, då väcktes M också och jag fick gå upp för jag fick knappt luft. 

Ja, det tog ca 5 minuter för att känna igen sig och vara tillbaka i sina vanliga vardagliga göromål efter att klockuslingen hade ringt. Jag var kanske något tankspridd och förvirrad i förmiddags, då jag glömde min nyckelknippa på toaletten så städerskan på jobbet sprang runt i alla rummen och frågade vems den var och sen glömde jag den en gång till när jag skulle gå ner på frukost. Inte helt ovanligt, men jag glömde även att beställa mat så det blev endast en halv bulle med smör till lunch...Jippiee!

Det var faktiskt riktigt kul att träffa alla igen. De flesta var så bruna och såg så fräscha och glada ut.
Arbetsuppgifterna var desamma, de hade inte förändrats ett dugg - konstigt! Och högarna var inte mindre på mitt skrivbord sen jag var där sist, dessvärre växte de men det rådade jag bot på - jobbade ihärdigt hela dagen och kl 16.30 kunde jag med gott samvete åka med min taxi hem.

Nu har de börjat med tråkigt vägarbete mellan Tollarp och Linderöd så nu lär man bli sen var man än ska. Sånt är såååå enerverande. Varför kan de inte göra sånt när folk har semester och varför ska de asfaltera vägen överhuvudtaget? Ska vi aldrig få motorväg?? Vi är så lågprioriterade här nere i Skåne. Hur många dödsolyckor ska ske innan de reagerar? SOPOR är de hela högen!!

Nu när vardagen är tillbaka så får man ju göra allt som man brukade göra innan semestern. Så nu är det bantning och träning som gäller. Ja, det är ju inte så jäkla svårt att banta när man glömmer beställa mat... men jag har även styrketränat idag. Nu chockar jag Er: -Josefine och jag har tränat!!! Josefine var i urusel form och kved som en bebis med magknip, speciellt när vi körde mage. Nä förresten, hela tiden faktiskt - men det är ju därför vi tränar - för att bli bättre, starkare, snyggare, slankare och urläckra..eller hur!? hahahaha

Och nu kommer vi till dagens filmtips:
Igår såg vi en SKITROLIG film som heter Prime - se den och jag lovar att du gapskrattar!!

Ciao!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du har kanske för torr luft i sängkammaren.Ellar så kan det vara något i kudden du ej tåler

Kramis

2009-08-04 @ 09:10:35
Postat av: Sus

Nej det beror på ett äckligt virus som de flesta i min närhet har.

2009-08-04 @ 18:00:32
URL: http://snuttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0