Är jag värdelös eller är jag VÄRDELÖS?

Så fint väder det har varit idag! Imorse när jag körde till jobbet var det så dimmigt att man knappt såg 50 m framför sig så jag blev både glad och överraskad att den lättade mer och mer ju närmre Hörby vi kom. Det har varit ett strålande väder idag och jag har varit på ett strålande humör - inte illa för att vara en torsdag.

Jag blev färdig med mina rapporter idag och det gick så smärtfritt så jag blev lite nervös att jag gjort något fel eller kanske glömt hälften eller nåt. Det återstår att se imorgon när de ska granskas, men jag hoppas att de är ok så klart. Om de är ok så ska jag faktiskt vara ledig på måndag och tisdag, så det blir 4 lediga dagar. Jag behöver vila upp mig efter detta bokslut... haha  Visst är det härligt med en lång skön semester, men är det värt det när man får jobba som en galning när man kommer tillbaka. Jag tror faktiskt inte det - man kan ju alltid jobba en eller två dagar under en 4 veckorsperiod och man sparar massor av timmars slit och en kaotisk tillvaro i en vecka.

Det känns skönt att det är fredag imorgon och kort ska den bli, i alla fall på jobbet. Min chaufför hämtar mig tidig em.

Vi ska ha kräftskiva på lördag och jag hade först tänkt köra och handla som imorgon, men vid närmare eftertanke så bestämde vi igår att det får bli idag istället för där är alltid så hemskt mycket folk en fredag. I eftermiddags ringde Bella och berättade att de beställda fotona hade kommit - Jättekul!!! Men det allra roligaste var att hon även berättade att min inköpslista låg på köksbordet!!  Vad skrev jag som dagens tips igår???  Glöm inte inköpslistan på köksbordet!  Ja, jag skrev också att jag är expert - jag är så totalt värdelös!!  Vi fick alltså köra inom hemmet för att hämta den jäkla inköpslistan - det funkar liksom inte utan den ( jag har provat ett antal gånger...).

Jag har Införskaffat en ny skiva idag - Absolute holiday - den är full av gamla sommarplågor - kan nog bli rolig på lördag!

Medan jag la in låtarna i telefonen kollade jag runt lite och såg att där var en hel massa konstiga foton som jag inte har en aning om att jag tagit. Ja, jag minns att det blev några foton tagna när jag jagade den stora spindeln med 30 ben i tältet. Man ser endast en arm som "DÖDAR" typ ingenting...på en hel del foton, haha

Sen hittade jag detta:



Hahahahaha, är han också utklädd till sig själv..?
Om ni inte ser vem det är så är det han med näsborrarna, Pigge-linslus!

Jag har i alla fall kommit på att min telefon har en urusel kamera och jag har även kommit på att jag är ingen Dagens-tips-människa. Det är ju skitsvårt att komma på..

Nu ska jag måla naglarna igen - fatta hur jobbigt det är!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Målar du naglerna var dag

2009-08-06 @ 22:19:47
Postat av: sus

Nä det orkar jag inte, men det blir nog varannan.. nagellacket går ju av ganska lätt.

2009-08-06 @ 22:38:56
Postat av: Mamma

Det finns nagelack som hållermer än en dag.

Förrestenkan du göra en jätte skylt till mormors 80 års dag som ska stå vid vägen.alltså på stora vägen

Kramis mamma

2009-08-08 @ 19:10:06
Postat av: Anonym

Det kan jag nog åstadkomma

2009-08-09 @ 17:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0