Sista semesterdagen igen..

Det börjar bli en ful ovana det här med sista semesterdagar.. Tänk om man hade semester i 3 månader - det hade jag nog behövt.

Inatt hade jag en sån där hemsk spindeldröm igen. Jag kommer ihåg att jag flyttade ner täcke och kudde längst ner i sängen och låg där som en hopknölad sovsäck och då råkade jag väl väcka M som undrade vad som stod på.. Jag hade svarat något med att de där spindlarna är igång igen och sen hade jag somnat där nere, vid hans fötter, haha Så knäppt.

Gick upp early för att pyssla lite med fotoalbumet - I like!! Bella och Jossan kom efter några timmar och hjälpte mig och sen blev det dags att göra sig i ordning för att köra till stan. Stadium var första anhalten. Det är himla jobbigt att leta bra träningsskor, först ska man leta upp ett par som ser någorlunda snygga ut, sen ska man prova ut storleken och därefter måste man hoppa runt som en jäkla guttaperkaboll för att känna så dämpningen är super. Jag hittade ett par Reebok som kändes kanon - 1198 pengar kostade de, men jag behövde ju bara betala 198:- för vi fick ju presentkorten ifrån Tollarps If igår. Isabella hittade ett par Nike som hon var supernöjd med - jag har aldrig haft så sköna skor förut, mamma. Josefine hittade inget som tilltalade henne på Stadium, men däremot hittade hon ett par fina Le Coq sneakers på Nilsons som mamma fick betala. Inhandlade även lite underkläder på HM också - alltid lika kul att vara fin under.

Vi skulle köra Bella till trafikskolan men innan dess skulle vi bara lämna ett kuvert på Länsstyrelsen. Jag ställde bilen precis utanför ingången, alltså väldigt olämpligt.. och bad Jossan springa in i receptionen och lämna kuvertet. Tror ni hon ville? Tji på mig, och inte Isabella heller. Det blev ett jäkla liv i bilen, ungarna skrek och svor åt varandra, tårarna rann och det slutade med att jag blev arg och då gick Jossan. Skitsur var hon, men jag tröstade henne med en mjukglass på ICA maxi. Vi satte oss på bänken utanför ingången till Ica och åt våra delikata glassar medan en snubbe som var uteliggare berättade sin livs historia för oss.

Eftermiddagen tillbringade jag i ryggläge - det tar på krafterna att hoppa runt på Stadium.

Eftersom jag hade köpt träningsskor så var jag ju tvungen att testa dem ordentligt också så jag hängde faktiskt med Bella och M till sommargympan i Tollarp. Svettigt med yrselattacker och vätskebrist uthärdade jag en timmes styrketräning varvat med konditionsskutt upp och ner. Det rann t.om svett på mina ben och det har jag nog aldrig upplevt innan. Kul men alldeles för varmt, och konstigt nog hängde jag med ganska bra ändå, trots att jag inte gympat på väldigt väldigt länge.

Ser fram emot v36 då det är terminsstart för alla passen - ska bli skönt att komma i form igen.

Dagens tips: Använd myggstift annars ser dina ben ut som mina.

Sleep well

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0