Bröd med papper

Hur kan man vara så trött efter 4 veckor semester? Jag har verkligen inte gjort annat än vilat upp mig på semestern och därför förväntas man vara alert när man väl börjar jobba igen, men det verkar som min kropp inte har förstått det här med att ladda batterierna med sol, morötter och vin. Känner mig nästan mer trött nu än när jag gick på semester. Det är tur att det är fullt ös på jobbet och man inte har en suck att pusta ut, annars är jag rädd att jag hade slumrat till.

Idag var det mest kaotiskt på jobbet. Inte nog med att vi inom ekonomi har mycket att göra - nog ska det mesta strula.. Så imorgon kör jag själv för jag vet att jag inte hinner med om jag bara ska jobba 9 timmar.

På hemvägen körde vi inom Tollarp och hälsade på Karin, och hämtade en hel hög med presentkort plus att jag fick ett eget kreditkort på Stadium. Hon tyckte jag skulle ha det eftersom jag är kassör i föreningen. Trevligt ju!

När jag kom hem skulle bella och M på träning och jag fick laga middag till Jossan och mig. Det blev laxfiléer på purjolök och äpplebitar med potatis. Supergott! Sen var jag lite rastlös så jag bakade 40 fransbrödbullar och de såg jättefina ut, men när jag skulle frysa in dem så lossnade inte bakplåtspappret under dem, så på lördag får jag bjuda på bullar med papper... Det får mig att minnas när man var liten och var på isbanan i Lund och köpte korvbröd med senap i papper.
Hoppas våra gäster uppskattar det lite sega motståndet när de tuggar..haha eller så har vi väldigt många bullar till frukosten dagen efter..

Nu måste jag måla naglarna, snart kallar sängen. Ha det gott och glöm inte noppa ögonbrynen!
Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0