Kräftis i S.Sandby

Lördag förmiddag körde jag in till stan för att leta efter småflaskor schampo, balsam, duschcreme, bodylotion ja, miniflaskor som man får lov att ta med på flygplanet utan att checka in väskan. Det finns inte i några normala affärer utan man får leta upp ett apotek och där minsann fann jag ett travelkit. En liten fin genomskinlig necessär fylld med 5 flaskor med diverse liquids. Tyvärr får man inte använda necessären utan det är endast deras egna zip-påsar som duger.

Eftermiddagen flöt i lugnt tempo, typ gjorde inget vettigt. Redan strax innan fyra började vi vår avfärd mot S.Sandby och det var Bella som körde oklanderligt hela vägen ner. Vi stannade till hos Camilla för att lämna av våra väskor och sen körde vi allihopa hem till Linus och Marie för att festa hela kvällen lång.

Vi blev bjudna på världens godaste Strawberry daiquiri! Åhhh så god den var - jag skulle kunna dricka hur många som helst... vilket jag typ gjorde också..
Kräftorna dukades fram, räkor, sallader, paj, ostar, kex, tucke, vin ja allt gott! Hattarna kom på plats och med sånghäftena i högsta hugg sjöng vi in den första snapsen, och sen den andra och tredje osv..





Våra kräftor var väldigt goda men vilket slit det var att bita sönder klorna...



De hade lovat regn hela dagen, men så länge vi var där såg vi inte till en endaste droppe. Vi hade mycket väl kunnat sitta ute istället. Det var över 20 grader hela kvällen.

När vi sjungit oss hesa och kräftfaten var tomma började Marie fixa till lite nya drinkar medan vi andra dukade av. Vinet var gott men inte i jämförelse med hennes jordgubbsdröm. Wow, de var som jordgubbs-slush puppy.



Såna här stod framför mig hela kvällen. Marie behövde inte ens fråga om jag ville ha, de bara kom på löpande band.



Lille Elias var också med och festade - det gillade han! Charmigare och snällare barn får man leta efter.



Han är så fruktansvärt söt den lille solstrålen - alltid go och glad!

Marie och Linus hade skaffat två stycken jättestora ankor och det är endast för att de ska äta upp mördarsniglarna i trädgården, vilket de gör. Det hade jag ingen aning om att de rensade såna. Undrar om de äter vanliga äckliga sniglar också? Man skulle kanske låna dem..

De andra som var på festen har vi aldrig träffat innan så det var lite kul att träffa nytt folk. Deras grannar verkade väldigt roliga och tjejen var så pratglad att knappt någon annan fick en syl i vädret. Det är ju kul när det är någon som håller igång. Killarna skulle plötsligt spela Buzz - hur kul nu det är...och Linus vann så klart för han har säkert övat i flera månader innan.

Någon avlägsnade sig ganska tidigt - överförfriskad eller med en oerhörd längtan efter sina barn - vet ej vilket..

När klockan passerat midnatt gick vi hemåt och det var en ganska skön natt så vi satt ute till två, sen gick vi in och lade oss. Bella och jag trängde ihop oss i hörnsoffan och Mikael sov på en madrass på golvet.







By the way - kan inte uppdatera bloggen på några dagar för jag är på tjänsteresa måndag - onsdag nästa vecka.

Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0