Nästsista helgen 2009

Så nu har nästan hela helgen gått och jag har (nästan) njutit varenda minut av denna nästsista-detta-året-helg. I fredags var det i och för sig inte mycket njutning fram till halv sex, typ. Ni vet hönsmamman Sus har en dotter som skulle åka iväg till Göteborg över helgen tillsammans med pojkvännen, och de skulle minsann köra bil dit i dessa snömassorna, och vägverket tillika varnade för att bege sig ut på vägarna - då ska gullefjun och lilltroll ut och köra! Fatta att man får stora darren och de där otrevliga tankarna cirkulerar bland Falcks ambulanser, bärgningsbilar och soppatorsk i -20 grader. Fan, det är inte bra att utsätta 40+ tanter för sådan oro - i den åldern behöver man lugn och ro fredag eftermiddag.

När jag fått det glädjande beskedet att "nussissarna" hade landat i staden Götet kunde hon börja fredagssofta - åhhhh, vad mysigt! Bastu med maken och sen mys i soffan till Skytten - det kallar jag fredag i topp.

Igår kom Ms lillbrorsa, Mathias på besök ifrån Köpenhamn. Han hade med sig fina presenter till tjejerna och vi fick "inflyttningspresent" lite i efterhand... två flaskor rödvin som vi senare sörplade i oss. Jättekul att han ville komma och hälsa på! Vi träffas annars ca 2 gånger om året och det brukar vara när deras mamma fyller år och annandag jul. Nu vet vi ju att vi bara har 2 timmar med tåg mellan oss. Hoppas vi kommer att träffas oftare nu. Isabella och Henrik kom också strax efter att jag varit och hämtat Mathias vid tåget och vi hade en mycket rolig dag och kväll, mycket prat och skratt, god mat och dryck och sen ägnade vi stora delar av kvällen och natten åt att spela Black Box och Galenpanna.

Söndagen har varit galet skön. En lång promenad i snön, Höstlegender som jag kan utan och innantill och bara älskar Tristans återkomst efter att Herr Ludlow har fått sin stroke - det är absolut bästa scenen, när pappan skriver på sin lilla griffeltavla "AM HAPPY" Åhhh, vad Sus lipar... det absolut sämsta med den här filmen är lipande Suzannah - stör mig lite på hennes eviga lipande, men om man tänker sig in i hennes situation hade nog jag också lipat alltid.

Lite skönt soft i soffan med några snarkningar både från mig och bella och sen var det dags att göra middag - Potatis och kryddkorvsgratäng - mums!

Stor lycka blev det när lilla gumman kom hem helskinnad ifrån Göteborg - har saknat min lilla tulta.

2 1/2 dagar kvar att arbeta, sen ska det bli skönt med lite julledighet. Tänk vilken lycka om det blir en vit jul i år!!

Ut och gör snöänglar - det är säkert bra axelträning..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, då tycker jag du ska köra lite änglar ;)Passar dina jackor?! Synd och skam, du tränat alltså för lite axlar.

2009-12-21 @ 13:36:57
URL: http://bottan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför tror du jag köper jackor hela tiden...

2009-12-21 @ 19:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0