Gläds åt livet

Inte kunde man väl tro att det skulle bli snö INNAN jul??!! Helt otroligt, but I like!!

Inte för att detta har med snö att göra, men väl but..
När jag gick och läste engelsk affärskommunikation på mitt förra jobb så skulle vi skriva en uppsats om en affärsplan eller nåt. I alla fall så skulle de andra deltagarna läsa och begrunda, och om man hade någon synpunkt på texten skulle man framföra det. Hon som "rättade" min text hade synpunkten att jag ofta skriver "but" och det höll jag fullständigt med om, jag skriver ofta "men" i svenska texter också - det beror säkert på att jag gillar både "MEN" och "BUTTS". Vår manliga lärare blev illröd i ansiktet och visste inte vad han skulle säga. Lite kul just då i alla fall.

Igår följde jag med Vä-gänget till gympan. Jag hade inga planer alls på att gympa för jag fick plötslig tandvärk eller nåt så jag beslöt mig för att sitta och titta på. Det är faktiskt ganska kul emellanåt. Vi har alla olika stilar när vi gympar och de som utmärker sig är ju de som inte kan, som inte alls hänger med och igår var där en ung tjej som hade en kropp som hon absolut inte hade kontroll över. Hennes armar och ben var för långa, allt var för långt och lemmarna spretade hur som helst. Det såg till och med roligt ut när hon sprang. Först när jag såg henne så trodde jag att hon var fotbollstjej, men de kan i alla fall springa, men inte ens det klarade hon av. Ja, som sagt - vi har alla olika stil. Det spelar ju ingen roll om man är bra eller dålig, bara man har kul, och övning ger ju färdighet.

En annan tjej som jag lade märke till var helt utan taktkänsla. Ingen tillstymmelse till det, men det är ju skitsamma, huvudsaken man försöker. Det roliga med den här tjejen var att hon fes flera gånger och varje gång hon gjorde det så viftade hon bort det bakom rumpan. hahaha, ingen hade ju märkt något om hon inte hade viftat - nu såg jag ju det för att jag var publik.

I fjor köpte min man en Peak Performance jacka och har endast haft den en säsong. I morse skulle han ta den på sig och det visade sig att den blivit för kort i armarna - Guuud, jag måste nog skälla på Bodil för hon alltid har så mycket axelträning. Hahaha, den klena kroppen har fått en muskel!!

Step på jobbet idag och gud vad roligt det var - vi var hur duktiga som helst och jag var inte ens trött. Sjukt roligt!!

För längesen läste jag på Aftonbladet om en tjej som hade fått malign melanom, endast 34 år och mamma till två barn. Hennes cancer var väldigt synbar för det ploppade upp stora svarta bölder på hela kroppen. Jag har många gånger undrat hur det gick för henne och igår fick jag adressen till hennes blogg av Ann.

http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Usch, stackaren hade ett fruktansvärt år med otroliga smärtor. Kolla gärna - när ni läst och kollat bilderna kommer ni säkert aldrig att sola mer. Läs februari och mars 2009.

Nu ska jag gå ut och känna på kramsnön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0