Suck, idag måste jag ta av mig pyjamasen

En ganska misslyckad annandag jul än så länge. För en gångs skull hade vi tänkt ge oss ut och fynda precis som 90 % av alla svenskar. Vår spishäll fick en spricka för ett tag sen och då hittade vi ett ställe i stan som sålde ut till halva priset - wow, då måste man ju passa på.

Som tur var det inte El-giganten för där var ju en miljon människor redan kl.7 imorse, nej detta var en av de mindre kedjorna. Vi kom dit, ganska mycket folk redan vid öppning men vi gick in. Så klart hittade vi inte vad vi sökte, varken produkten eller personalen... vi väntade i en halvtimme medan en person örlade omkring bland varorna och lekte personal och en person stod i kassan. Till sist brast det även för oss - där var ett flertal personer som bara gick därifrån asförbannade utan att få den minsta hjälp, därav vi. Jag har ganska bra tålamod i vissa situationer, men när man inser att detta kommer att dröja flertalet timmar innan vi kanske får hem en spishäll så tröttnar även jag. Personen som örlade verkade heller inte ha en aning om vad han skulle göra så det är bara att inse att det var första och sista gången jag satte min fot i den butiken.

Sen skulle vi köpa en blomma till svärmor...haha växthuset hade stängt och resten av affärerna hade helt slutsålt på alla fina blommor - ARRGGHHHH  Hoppas de gillar choklad! Vem gör inte det förresten..

Snart ska vi transportera oss ner till Arlöv och träffa släkten, äta god mat och sitta på sin redan breda häck hela kvällen så den blir ännu bredare - det är tur man har ett löpband hemma.. Har lite träningsvärk sen gårdagens udda ryck att springa några kilometer.. Suck, jag är i usel form, men det är ju bara att bita i det sura äpplet och ta i tu med problemet - det får bli några kilometer imorgon igen - med mina nya hörlurar som faktiskt sitter kvar på öronen!

Ha det gott och god fortsättning på julrean


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0