Sus dansade i klackar

Fredagslunk med lite inslag av arbete.. folket var mest förväntansfulla inför kvällen och gick bara runt och väntade på att det skulle bli dags att sluta för dagen och antingen köra hem och göra sig i ordning eller fixa till sig på jobbet. Jag valde det sista alternativet och då var klockan runt fyra. Halv fem var det förfest på utvecklingsavdelningen där det serverades glögg, vin, jägermeister och päronkonjak med varm äpplejuice. Det sistnämnda kan jag verkligen inte rekommendera, men sen är jag ingen fan av konjak.

Strax efter fem gick vi alla ut till de väntande bussarna som skulle ta oss till Sundspärlan. Det var ganska skön stämning på bussen och färdkosten rann ner alldeles för snabbt... vilken tur att det finns toalett på Thells bussar. Jag var så klart först att besöka bekvämlighetsinrättningen som är jä-igt trång och inte helt lätt att hålla balansen när man kör snirkliga vägar, och saken blev ju inte bättre av att jag inte hittade någon ljusknapp..endast ledljus längs vasken så jag fick låna Anns ficklampa..haha Andra gången jag besökte det trånga utrymmet kom jag på att om man låser dörren ORDENTLIGT så tänds lampan - wow! Nu hittade jag även spolknappen utan problem..

När vi stått i evigheternas kö till att hänga in jackorna möttes vi av enormt stressad garderobspersonal som inte hade det minsta leende på läpparna. Jag kommenterade något i stil med att här var det inte precis muntert... då log någon av dem och sa att det blev lite mycket just nu... jaja. Vi blev visade till våra bord som var en bit från scenen men rakt framför så vi hade god sikt. Välkomsdrink bestod av torrt vitt vin som fick smaklökarna att dra ihop sig som små torra intorkade fikon.
Förrätt: lax med någon oströra - så där gott...
Huvudrätt: helstekt oxfilé, potatisfontand eller nåt (ej gott) råstekta potatisklyftor och div grönsaker, stekt svamp med sidfläsk. ja köttet var gott..
Efterrättsbuffé: Går inte att beskriva i ord hur mumsigt det var!! Superbt!!

Sen var det show - Magnus Bäcklund, någon trollkonstnär och någon Maja som sjöng smörsång - sömnigt! Först sjöng Magnus Bäcklund en trallvänlig låt och sen plötsligt körde han Tom Jones låtar och vi alla undrade var han fick den rösten ifrån - helt annorlunda än den förra låten. Han sjöng bra och vi alla sjöng med, ni vet Delilah, She's a lady och It's not unusual. Därefter blev det lite magi och det var så där kul, men när Maja Gullstrand sjöng sina smörlåtar gick jag till baren.

Dans i massor med skorna på - galna människor, tequila och svettiga danser. Plötsligt blev Ann och jag sugna på att dansa foxtrot - Jag för sa Ann - javisst, kör på och sen foxtrottade vi ut på dansgolvet. Vi kom ganska snabbt på att detta var nog inte så där kul som vi först trodde..

Hörde under kvällen att Erik vunnit IDOL - så klart!

Alltid när man har kul försvinner det roliga väldigt snabbt och fort som tusan blev det dags att åka med bussen hem. När vi kom till bussen såg jag att det var en chaufför som jag inte träffat på ett x antal år och han brukade alltid förväxla Camilla och mig så när jag gick in i bussen sa jag att det är jag och inte min syster som är här... jag vet sa han och skrattade. Han kom också ihåg..

Bussresan hem var ganska avslagen. Nästan alla sov. Sen behövde jag så klart besöka bekvämlighetsinrättningen igen och denna gången tändes inte lampan när jag låste. Va fan, hojtade lite på chauffören att han kunde väl tända ljuset på toan.
-Där finns en ljusknapp vid sidan av dörren sa han.
-Nä, det är där inte alls, lampan tänds när man låser dörren.
-Inte i denna bussen.
-Jo, det är ju samma buss, sa jag
-Nä, jag kommer direkt från Jönköping
Så gick jag in på toan igen och visst fanns där en ljusknapp vid sidan av dörren och vilket jubel där blev när jag lyckades tända. Jag som trodde alla sov... och jag var helt säker på att vi åkt med denna bussen dit..

Min chaufför stod och väntade så snällt när vi anlände med bussen och sen var det bara raka vägen hem och i säng. Bara jag inte vaknar kl. 7 imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0