Tandläkaren eller vardagslyx

Vad är vardagslyx? Har sett uttrycket ganska ofta senaste tiden och jag har inte riktigt förstått innebörden av ordet vardagslyx.. Att shoppa? Det är ju lyx om man gör det när andra arbetar. Vardagslyx för mig är inte att dricka julmust och äta pepparkakor, nä vardagslyx är att ta en dag ledigt och få göra precis vad som faller en in. Det kan vara allt från att sitta hemma och mysa i soffan med en god bok eller varför inte lite spa-behandlingar i stan. Guuud, vad det hade varit skönt med lite vardagslyx just nu.

Igår var jag på styrelsemöte hos Gunilla, ni vet hon som pratade i mikrofonen på uppvisningen.. Hon bjöd på goda kakor och vi hade även ett väldigt givande möte. Jag tyckte att det blev många beslut fattade och alla var nog eniga också.. konstigt att sus kunde vara lugn och fin så länge. Jag visade vårt estimat och budgetförslag, och helt ärligt förstår jag inte varför jag ska göra det - de tittar knappt på den och Pigge spillde till och med kaffe på sin -  även om de hade tittat på den så ser de bara en massa siffror som ingen förstår vad de står för. De viktigaste punkterna förklarade jag och sen hoppas jag att de litar på mig så att jag kan skicka den vidare för godkännande.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Sanslöst tråkigt. De glömde ta tandsten förra året så nu var de tvungna att boka en ny tid bara för det - tiden räckte inte till idag.. Så försöker man boka en ny tid och jag vill ha så sent som möjligt, typ innan de stänger. Går kl.15 bra? Det är väl inte sent, det är ju mitt på dagen. Blir så trött på folk.

Nu ikväll körde jag step på jobbet och det var såååå jobbigt. Har inte tränat sen förra veckan, men det känns som evigheter sen. Tjejerna på jobb var duktiga, men det brukar de vara så det är jättekul att peppa dem.

Imorgon är det fredag och jag längtar! Spänningen stiger i IDOL, eller inte - alla vet ju att Calle åker ut imorgon. Missar finalen nästa fredag för då ska jag FESTA!!!!!!!! Jag är ju lite medial och har sett i mina drömmar att Erik vinner i år.. eller hur, så jag behöver ju inte se det igen.

Denna veckan har jag bitit av alla mina naglar - tror ni det finns hjälp att få?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vadå VET att Calle åker ut? Livet är fullt av överraskningar. De ingår i vardagslyxen.

2009-12-04 @ 08:36:57
Postat av: sus

Jag sa ju att jag är medial... Herregud, han är ju inte ens bra, klart han åker ut idag. Helt otroligt att han har stannat kvar så här länge.

2009-12-04 @ 17:04:03
Postat av: NiklasSysterSara

Endast ett mirakel kan hålla Calle kvar till finalen, och mirakel sker inte! =)

Och vinner inte Erik, då äter jag upp mig själv!

2009-12-04 @ 18:13:46
Postat av: sus

haha, undrar om du smakar gott..? Klart Erik vinner, han är ju en stjärna.

2009-12-04 @ 19:20:31
Postat av: Sara

Nej jag tror inte jag är någon delikatess direkt haha. Han är sååå bra!

Förresten de var en mycket rolig uppvisning i lördags=)

2009-12-04 @ 21:13:56
Postat av: Sara

Shiiiiit ett mirakel har just skett :O

2009-12-04 @ 23:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0