Triangeln

Jag var väldigt noga med att ställa min klocka igår när jag kröp till sängs, eftersom jag skulle upp alldeles för tidigt en söndagsmorgon, men den ringde inte.. Jag vaknade 07.20 av att M frågade om jag inte skulle gå upp kl.7. Suck, jo det skulle jag ju, men herregud det spelar ju ingen roll - jag ska ju bara shoppa hela dagen idag... Visst är det livsviktigt att stå utanför affären och stampa innan de har öppnat.

Hämtade upp min söta syster Camilla i S.Sandby och sen gjorde vi Malmö. Först körde vi och handlade massor av make-up attiraljer. Wow, så roligt det var och sen turistade vi fram till Triangeln. Alltså jag är usel på att hitta i Malmö och jag tror nog Camilla är lika usel, men det finns som tur är skyltar - det gäller bara att se dem och följa dem så kommer man dit man ska förr eller senare. 1 minut innan de slog upp dörrarna på Triangeln stod vi på parkeringen. Fattar ni? Vi hittade!!

Det var ju lite meningen att vi eventuellt skulle handla julklappar, men jag hittade bara kläder till mig själv. Jag köpte ett par urläckra skor till nyår - high heels you know, och sen blev det en svart och vit rutig kjol och ett par mörkblå Levis 603. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag handlat mer, men tyvärr är jag ju inte det.

Det tråkiga med att shoppa i Malmö är ju att det är en himla lång väg att köra hemåt sen, men vi tog en fikapaus i S.Sandby och millisen bjöd på superdupergod saffran/butterkaka eller butterkaka med saffran och mandelmassa - skitgod var den i alla fall. Hon är så himla duktig på att baka så man blir typ jätteavis.

Lite snöflingor dalade ner när jag körde hemåt, och vilken tur att M lade på mina dubbdäck igår!

En lugn och skön söndagskväll väntar - kanske något sällskapspel efter maten - det är så det ska vara i juletider.

Önskar Er alla en härlig kväll.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0