En rolig dag!

Min arbetsdag var hektisk som vanligt, men det är ju torsdag och lite nerförsbacke - snart helg!!

Efter lunch hade vi ett mycket givande möte - dels så gick vi igenom våra önskemål om semesterveckor och det verkar som vi får som vi önskat - inte illa!! Min chef tillkännagav för de andra på avdelningen att jag ska bli redovisningsansvarig för vårt dotterbolag i Schweiz. Även om jag har vetat om detta ett tag nu så kändes det ganska stort för mig nu när de andra också vet om det. För mig innebär detta att jag ska lära mig två nya program nästa vecka, och det ska bli roligt. Den 11 mars åker jag och min chef till Tyskland och där ska vi gå igenom div matnyttigt samt överlämning. (det är nämligen Tyskland som har haft ansvaret en tid nu) Spännande!!

Sen kl 16.30 körde vi till Hässleholm för att lyssna på Mia Törnblom och Susanne Pettersson, båda är vägledare i personlig utveckling och Mia Törnblom är en helt underbar människa med en enastående utstrålning och härlig humor.

I pausen stod jag och tittade på några av hennes böcker och plötsligt stod hon framför mig med sitt härliga leende och sa åt mig att känna på hennes senaste bok "en härlig bok". Den var så len och skön, sammetsliknande. Hon sa att man ska ha den vid sidan av sin säng och på natten när man vaknar eller innan man somnar ska man känna på den och få en sån härlig känsla av ro, så somnar man gott.



Eftersom hon var så trevlig så var jag ju tvungen att köpa boken...

En härlig bok är tänkt att ge en daglig dos av glädje, hopp, styrka, mod eller insikt. Här har hon samlat  viktiga tankar och budskap.









Haha, härliga Susanne!!!!

Efter föreläsningen gick jag bort till tågstationen och tog tåget till Kristianstad och eftersom min lata make inte ville hämta mig i stan fick jag ta stadsbussen hem. Suck!!

Nu är det snart läggdags!! Natti

Kommentarer
Postat av: Christina(mamma)

Grattis gumman

Kram

2009-02-27 @ 11:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0