Hur väcker man intresset....

Jo, sätter in en bild på något snyggt...!!



Som vanligt har jag tillbringat största delen av dagen på arbetet. Efter 11 dagars ledighet såg jag inte mitt skrivbord när jag steg in på mitt kontor imorse, men jag har slitit hårt hela dagen så ca kl 16.30 var mitt skrivbordsunderlägg synligt. Jippie!!

Som alltid när man haft en ordentlig förkylning kvarstår hostan i en evighet och det är bara PEST för jag kan inte gympa, men imorgon ska tjejerna och jag till badet och simma. Härligt!

Lite bilder från Bad Gastein..

 Utsikt från GrauKogel (den dagen jag låg hemma och var febrig)

 Enda gången på året som jag dricker öl!! Och det är inte ens gott, men det släcker törsten bra.

 Hmm, det händer att det slinker ner en Jäger då och då. I Österrike brukar vi köpa småflaskor och alla flaskor är numrerade på undersidan, och den som får lägsta siffran bjuder på nästa runda - haha, jag förlorar nästan alltid!!

  Åhhh, Bella är på gott humör....

 I'm the Queen!!!

 Henke och utsikten över Stubnerkogel (bad gastein)

 Och slutligen får ni en bild på vår efterrätt sista kvällen... Någon sorts rulltårta med jordgubb- och chokladsås. Själva rulltårtan påminde om våfflorna eller "disktrasorna" som man fick i skolan - sega och kompakta med lite torr våffelsmak. Fyllningen har jag ingen aning om vad den bestod av, smakade mest sött men samtidigt ingenting. Kan erkänna att det var ingen höjdare...

Har nu ikväll tillbringat en lång stund med att studera listan på SPA behandlingar - Hur ska jag kunna veta skillnaden på Ayurveda, Mucabhyanga och Abhyanga massage är??? De får vara...jag ska ha honungsmassage med varma stenar - visst låter det mysigt... och sen får det bli en ansiktsbehandling som ger direkt återhämtning och näring - Fy bubblan vad jag kommer att stråla av energi.  Det kan verkligen behövas under denna mörka årstid - lite uppfräschning av kroppen som en gång var.

Natti






Kommentarer
Postat av: Christina(mamma)

Ser ut som om ni hade fint väder.Bella är väll alltid på gott humör.

Annars var det fina kort

Kramis

2009-02-25 @ 19:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0