AfroPower

Idag har jag testat något nytt och roligt! Kl.10.15 var jag och ett antal andra kvinnor på Nautilus för att köra ett AfroPower pass. Har inte hört talas om detta innan, så det var med stor nervositet men även stor förväntan som jag stegade in i träningssalen. Jag hade fått reda på innan att man inte skulle ha skor eller strumpor på sig så igår kväll var det jag som satt med fotbad och filade mina fötter släta och fina, så jag kunde se presentabel ut..haha som om det var någon som överhuvudtaget tittade på mina nyfilade hälar...

Man skulle helst inte ha håret uppsatt för man skulle svänga med huvudet i takt med musiken och kroppen, och låta hårsvallet följa med och typ fastna i mun och ögon, men mitt hår är ju inte ett enda dugg flygit så det stannade ju nästan på plats hela tiden - så är det när man har tjock och lockigt hår...

Jag är annars van vid en massa tjo och tjim, hopp och skutt från aerobic och step pass, men det här var en helt annan grej - stora rörelser, låg tyngdpunkt och med mycket höftrullningar - en skön rörelseglädje. Man var kanske inte läckrast på stan när man var i sitt esse och kände sig ett med djungeltrummorna, men det var fruktansvärt skönt för kroppen och framför allt jättekul!

AfroPower är en perfekt blandning mellan träning och dans - fötterna stampar i takt med trummorna, armarna sveper och rumpan dallrar - hur kul som helst och tänk vilken härlig träningsvärk man vaknar till imorgon - något jag inte ser fram emot.

Tack Linda - du var hur duktig som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0