Fredagslunk..

Igår hade jag en semesterdag. Har det ganska lugnt på jobbet och tyckte att jag behövde sova ut lite, eller i alla fall få sova tills jag vaknade av mig själv. Nja så bra var det ju inte för jag vaknade redan klockan 6 av att tjejerna fönade håret, Mikael skramlade i köket och katterna jagade varandra i trappan, men jag kunde vända mig och somna om.

Kl. 8 steg jag upp och började genast städa undan julen - har inte haft lust innan, men nu störde jag mig på alla tomtar överallt. Det tog några timmar att packa ner allt och dammsuga bort alla granbarr.

När det närmade sig lunchdags körde jag in till Kristianstad för att luncha med min älskade Bodil och för att hitta en present till Elina som fyller 45 år på söndag.

Lunchen intog vi på Trendie - kycklingpaj för mig och räksallad för Bodil - gott och mysigt!  Samtalsämnet var i stora drag "Let´s dance". Laila Bagge är nog min favorit ändå, hon är sjukt snygg och dansar bra.

Vi köpte en jättefin klocka till Elina, och en bag-in-box som vi ska roa oss med när vi firar henne ikväll.

Vi ska överraska Elina ordentligt ikväll - jag har inte direkt pratat med Elina på en vecka, endast några få sms och hon frågade igår om vi skulle göra något i helgen, och jag svarade att vi ska till min syster lördagkväll.  Hon tror säkert att jag har glömt bort hennes födelsedag...

Vi har gjort massor av skyltar med jättefula bilder på Elina som vi ska sätta upp runt deras kvarter.


Haha, det är ingen som ser att det är Elina så därför har vi skrivit ELINA 45 ÅR på skylten.

Familjen är bortbjudna på fika vid 17-tiden så då passar vi på att smyga in i huset och smycka det med ballonger och serpentiner mm. Det ska bli så roligt när hon kommer hem...

Kl 18 kommer maten och sen är det fest.

Hur lyckat det blev får ni läsa om imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0