Stresshantering

Efter lugnet kommer stormen... så sant som det är sagt!  Jag hade det ganska lugnt på jobbet förra veckan och tog t o m ledigt i fredags för att jag visste att jobbet inte skulle sakna mig.

Men så kommer måndag - trött som få, med sömnsudd i ögonen sätter jag mig på min kontorsstol och sätter på datorn - tre möten inbokade plus tre jätte högar med papper att fixas - jiipppiiee!!

Det är såna måndagar man gärna vill hoppa över - den mesta delen av dagen har varit med ett tempo som hade passat bättre på Bodils intensivpass än på mitt jobb. Fördelen är ju att dagen flyger iväg när man har så mycket att göra, och snabbt som attan är det kväll och dags att köra hem.

Läste ett tips om stresshantering...

"När du har en sån där ta-det-här-jobbet-och-stoppa-upp-det-dag, prova följande:

På väg hem från jobbet, stanna vid ett apotek och gå in till hyllan där de har termometrar. Du ska köpa en termometer, för analt bruk, av märket Q-tip. Se till att det verkligen är detta märke på termometern. När du kommer hem låser du dörren, dra sedan för gardinerna och dra ur telefonjacket så att du inte blir störd under din terapisession.

Byt till mycket bekväma kläder, t ex gosbyxor, och lägg dig på sängen. Öppna förpackningen och plocka ur termometern. Lägg den försiktigt på sängbordet så att den inte skadas eller går sönder. Ta ut manualen ur förpackningen och läs den. Du kommer att kunna läsa följande finstilta text:

"Alla termometrar tillverkade av Q-tip är PERSONLIGT testade."

Blunda och säg följande fras, högt, fem gånger:

"Jag är SÅ glad att jag inte jobbar med kvalitetskontroll på Q-tip"



To all my friends with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0