The Studio

Jag älskar att köpa presenter! Speciellt till mina barn som är två tonårstjejer. Mina barn är födda ganska sent på året så det är ganska nära med både presenter och julklappar.

Jag läste strax innan jul att årets julklapp 2008 skulle inte bli någon sak utan upplevelse istället. Då hade jag ju redan köpt massor av kläder och saker till tjejerna, men tänkte att de skulle få en upplevelse också.  Min yngsta dotter har alltid varit glad för att posera framför kameran och skulle säkert inte ha något emot att testa att vara modell...

Jag hade hört talas om "Modell för en dag" och att det var ganska populärt. Ringde och bokade en lördag em och skrev sen ut ett fint presentkort till båda flickorna som de sedan fick i julklapp.

Efter att jag bokat fick jag höra ganska mycket dåligt om just "The Studio" där jag hade bokat.. Att det var oseriöst, slarvigt, dåliga fotografer, dyrt och att det var långa väntetider. Någon hade suttit och väntat i 6 timmar innan de fick make-up.  Bara en massa tråkigheter. Jaha kul när man ska ge bort det.....!!

Men vad tusan - de får ju en upplevelse i alla fall!!

Den 3 Januari tog vi oss till Turning Torso i Malmö, tjejerna var osminkade (Katastrof!!! tyckte yngsta dottern Josefine) och hade 3 ombyten med sig.

Först när vi kom in var där fullt av folk överallt, ganska hög musik och det verkade vara härlig stämning. Vi registrerade oss och sen fick vi leta upp någonstans att sitta. Det tog inte lång stund förrän tjejerna blev hämtade av en jättesöt tjej som skulle sminka dem.  De var väldigt förväntansfulla!!  Själva sminkningen tog inte mer än 15-20 minuter och det var verkligen proffsigt gjort - jätte snyggt!!

Tjejerna fixade till håret själva och la på lite extra mascara och sen gick de och satte på sig första ombytet. De var sååååå fina!

Nu fick vi vänta kanske en timme eller så, men det var hur kul och häftig stämning som helst och man fick ta hur mycket dryck (kaffe, vatten mm) och snacks som ville.

Barnens kusin Sabina var också med och när vi satt där och väntade på fotograferingen sa hon plötsligt - ja, jag vill inte ha något jäkla blås på mig, typ som Carola Häggkvist - fy vad hemskt! -Alltså jag vägrar det!  Nä, det blir det säkert inte...  Ja, så blev det äntligen vår tur. Sabina är den första som ska fotograferas och det första fotografen gör är att sätta fram en fläkt framför henne!  Gissa om vi gapskrattade!!  Tjejerna var jätteduktga, och fotograferna var väldigt proffsiga. De visade vilka poser de skulle stå i, hur de skulle röra sig osv. Ja Josefine behövde ingen tillsägelse för hon posade själv....

De tog ca 50 foto var på tjejerna och vi köpte 33 bilder.

Själva arbetet de utför är gratis - det är bilderna man betalar för.  Så hade inte bilderna blivit bra så hade de i alla fall fått en upplevelse - nu blev ju bilderna jättebra så det blev en lyckad julklapp!!

Och jag kan verkligen rekommendera The Studio som finns i Stockholm, Göteborg, London, och Malmö!!!

Josefine
Josefine


Isabella


Och här är ett med alla tre tjejerna.

Visst blev de bra!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja jag tyckte att bilderna blev jätte bra Sen tror jag att flickorna fick en upplevelse som de aldrig glömmer

Helt underbart min älskade dotter

2009-02-12 @ 20:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0