Henriks 20-årsfest

Det är väl bäst att skriva när det är färskt i minnet, eller hur - hur onykter man än är....

Mikael har varit hur kass som helst denna dag, febrig, förkyld och hostig, snacka inte om hur trött han har varit...i alla fall så skulle vi så klart fira Henrik i Svensköp - han fyllde ju 20 år igår och det ska så klart firas med pompa och ståt - eller hur Jolly... hahaha, jag vet inte hur många raketer han sköt upp..

Det är alltid pirrigt att komma till en tillställning då man känner nada. Visst min dotter var där, Henrik så klart, men resten, hallå, sett en del i skolkatalogen men aldrig samtalat med och knappast festat med. Blyg som man är så blev det ganska tyst runt bordet den första kvarten..

Ett stort bauta tält med extra dans-del.. inkl DJ Jolly då. Jättefin dukning och Wow, så god mat det bjöds på!!
Till förrätt fick vi sillmacka  - supergott!! Sen fick vi marinerad, grillad ryggbiff, kassler och korv, potatissallad, pastasallad och grönsaker och bröd. Dricka fanns allt vad man önskade sig och jag önskade så klart rödvin, vilket jag nästan var ensam om. (vilken glädje - jag behövde inte dela med mig..)
Efterrätten var glass och persikor - sött och gott!
När jag var mitt uppe i mitt vindrickande så serverades det kaffe och tårtor - ja, det var tårtor, för där var säkert fem olika sorter, men jag var fortfarande så mätt efter maten så jag orkade inte smaka..

Sen plötsligt kom det en Sambucca flaska  - Oj, nä men det är gott tillsammans med Baileys ju... - Henke, har du Baileys?? -Javisst. Sen fick jag visa min konst i hur man gör en Sambucca/Baileys - jättegott! Det blev några stycken..

Mikael blev sämre och jag kände att snart är det nog läge att dra hemåt... Jag gick ut och snackade lite med ungdomarna, vilka jag sett sen de var små, men aldrig haft någon direkt kontakt med. Vår närmsta granne i byn har jag dock haft bra kontakt med och det är så roligt att prata med sonen Thomas. Han är en supercharmig kille på 22 år som har träffat en jättegullig tjej Therese, som är 17 år. Eftersom jag kände Thomas sen innan så var hon så klart intresserad av att höra allt jag visste om honom - jag kunde inte annat än prata gott om honom! Hon lovade sms:a mig imorgon efter mötet med föräldrarna, hahaha   Förstår att hon är nervös inför mötet med Jan-Erik och Ingela en söndagsmorgon...

När klockan var sisådär halv 12 kom M gående...han ville åka hem för han mådde inte bra. När vi kom hem hade han 39,5 i feber och han har en normal temp på 36 grader, precis som Bella. Jag fattar inte hur han har stått ut så länge ändå..han är min älskling och vet hur mycket jag tycker om att festa..

Bilder kommer endera dagen..

By the way, paketet innehöll en resväska - när vi var i Österrike så gick hans väska sönder - vilken kolossalt underskön och briljant present vi kom på va??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0