RixFM festivalen

Kan ni förstå att jag gick upp kl.04.45 för att vara på jobbet kl.06.00 - bara för att jag skulle hinna med att slutföra månadsbokslutet innan festen började. Sanslöst egentligen, men det var det värt.

Vi var hos Bodil och Pigge kl fem, blev bjudna på blåbärstjosandricka med frusna blåbär och sugrör. Efter påfyllning så hade blåbären tinat och jag mosat dem, vilket resulterade i att de åkte in i sugröret och flög in i min hals och jag nästan kvävdes av inflygande blåbär, men gott var det. Det flytande blå blev snart rött i vinglas och till det käkade vi först kryddkorvar utan smak och sen korvar utan smak som var kryddkorvar.

Förr brukade vi alltid leka "jag har aldrig" leken, men nu körde vi istället "jag har" leken - det var mycket svårare att komma på och när man väl kommit på något speciellt så visste man för det mesta att det hade ju ingen runt bordet gjort så de drack hela tiden, och jag också för den delen. Man blir ju så himla törstig av att leka...

Mina ungdomar förfestade hemma hos oss tillsammans med en hel massa andras ungdomar, så innan vi skulle ta bussen in till stan gick vi in och kollade läget. Det verkade gå ganska städat till, inga större skandaler hade rapporterats så vi fortsatte i samma anda.









På bussen blev vi välkomnade av två väldigt berusade tjejer som tog i hand och hälsade artigt med namn. De var faktiskt lite underhållande på sitt sätt...

Så knökafullt med folk i stan - jag tror att det är enda gången alla Kristianstadbor vistas ute på samma gång, det är just när det är RixFM festival. Vi trängde oss in på området och inte nog med det, vi ville ju se bra också... sus tog täten, men på halva vägen kom vi på att vi var törstiga så vi vände och styrde stegen till öltältet istället. Där fann vi ett bord som vi kunde stå på och det var hur bra som helst, förutom att de som satt där blev lite sura för att vi ställde oss på bordet och dansade.

     
   

Vi fick se Velvet, Kim, Ola och EMD - velvet var bäst.

Det hade stått att det skulle vara från åtta till tolv men de slutade spela kvart i elva - såååå besvikna vi blev!

Vi gick runt på stan som yra höns tills vi hittade sittplatser på Fenix, där vi köpte var sin neger. Elina köpte en gräddbulle som hon tyckte var skitäcklig, och hon blev jättesur på expediten som inte ville ge henne något annat så hon trampade på den istället för att äta upp den.  Klockan blev snabbt efter midnatt och vi var sugna på mat - det blev en ny smakupplevelse - älgkebab, eller älg wok hette det, men det var en kebab i pitabröd med älgkött. (tror jag)

Vi tog bussen hem vid 1-tiden och då var man rätt seg och längtade efter sängen.

Jag har kommit på en sak.. Jag har nog aldrig träffat någon som pratar så mycket som Herr Nilsson - undrar om det är därför Bodil inte rensar öronen...

Det blev en helkul kväll, många skratt och kebabsås på de vita byxorna.

Kommentarer
Postat av: Bodil Rasmuson

Jodå, de rensas, det är för att inget skitsnack ska stanna kvar.Tack för en rolig kväll, och såsen på byxorna kom INTE från mig ;)

2009-07-08 @ 10:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0