Sista dagen..

Så sorgligt att konstatera att Kristianstad dagarna är på dag "sist". Nu är det liksom finito, the end på riktigt för detta året och då får man ju festa till det rejält så att det håller ett helt år framöver.

Eftersom det är semesterlunk och favoritvädret inte riktigt vill visa sig så var det en sån dag som bara flög förbi, det hände liksom ingenting - jag bara var hela dan.. men det är ganska skönt det med.

Bodil skulle komma vid fem, men sen fick jag ett sms att hon hade åkt till Åhus med Jessica för att äta Ottoglass.. jaha tänkte jag, då får jag väl dricka lite vin medan jag väntar. När Bodil, Pigge och Jessica dök upp hade jag hunnit med några glas vin redan..jaja Bodil hade med sig ingredienser till en drink som heter Mojito eller nåt - lättare att säga moskito.. vilken innehöll mynta, lime, rom, sockerlage och fruktsoda. Den var syrlig och frisk i smaken, faktiskt jättegod, men det såg ut som sjögräs eller alger vilka satte stopp i sugröret.





Vi käkade kyckling och pastasallad och sen äpplepaj med vaniljsås.





Jag har nog aldrig sett Pigge med stängd mun förrän jag såg detta fotot..



Det är en stor konst att sätta linsskyddet på plats - det tog säkert en kvart innan har lyckades.



Niklas ville absolut inte bli fotograferad och vägrade titta in i kameran.



Lilla snuttan Johansson

Vi hade så himla roligt åt Pavarotti.. när Josefine kliade honom på bakdelen så fick han nån sorts manisk tungreflex, hans tunga gick ut och in och sen var det precis som han var tvungen att tvätta sig. Så fort hon slutade klia honom, slutade han tvätta sig. Jossan kunde inte låta bli att bråka lite med honom och fortsatte så klart och till sist såg man riktigt så trött Pavarotti blev på att tvätta sig men han fortsatte ändå så länge Jossan kliade honom, och vi bara gapskrattade för det såg såå roligt ut.

Väl inne i stan var där jättemycket folk - det var nästan som när det var RixFM Festival. Allra först gick vi till Hemmakväll där Markus jobbar och han skulle jobba ända till kl.23 idag - stackaren. Bodil hade lite konstiga hopp in i affären så jag tog lite gympahopp på sidan jag också..skvätte så klart med min cider men men.. Och så hade man ett hav med godis rakt framför sig - klart vi skulle ha något att tugga på, men alldeles för jobbigt att ta påse. Jag tog en STOR banangodis och Bodil tog ett surt snöre - de kostade 3 kronor och Markus skämdes för att vi var säkert jätte pinsamma i hans ögon.. En kollega till honom hade sagt när vi kom in - de tanterna verkar ha kul!.. Tanterna!!! hahahahaha    Vi gick till lilla torg där Prebens Pågar skulle spela vid elva. Vi gick först in i trängseln i öltältet och inhandlade lite dricka och sen ålade vi oss igenom hela trängseln framför scenen ändå tills vi hamnade längst fram - så klart vi skulle se bäst!



Min cider mitt i bilden.





Har du ont i halsen Bodil?
Haha, Bodil är för rolig! Först ska hon ta en massa foto runt omkring och sen vänder hon kameran och ska ta på sig själv, men när hon ska trycka av så trycker hon alltid på fel knapp och stänger av kameran.. varje gång, typ, haha Sen blir det såna här roliga bilder











Ett skitbra band som spelade en härlig blandning av coverlåtar - allt från Hasse Andersson till AC/DC
Men det finns en låt som jag absolut inte kan med och alla coverband tjatar med denna låt:
Var ska vi sova i natt - jag har en säng som står tom
Var ska vi sova i natt - en lägenhet med 2 rum
T.o.m Kal P Dal låtar är bättre

Vi hade i alla fall skitkul. Pigge fick ett smärre utbrott på en polska som tog hans hatt, men annars var han ganska lugn och fin....nä, jag bara skojade - det kan han inte. Han hade ju sina Lasse Stefans boots på sig.

När Prebens Pågar slutade spela var vi hungriga, begav oss till Burger King där vi träffade Eva och Thomas, men mitt sällskap ville ha älgwok så vi fortsatte men älgwoken var slut så vi fick äta Langos. Ingen hit kan jag tala om - dröp av fett!

   

Jag ska aldrig äta sån igen.

Bussen hem skulle gå 02.40 men var försenad så medan vi stod och väntade stod där två killar och en tjej lite längre bort. Det såg så konstigt ut på den ena killen som bar shorts, hans ben var gräddvita medan resten av kroppen var ganska solbränd. Vi var lite nyfikna på om han hade vita nylonstrumpbyxor på sig för han kan väl inte vara så vit om benen, men vi vågade inte gå fram och fråga..vi bara asgarvade istället. När bussen kom så körde den för nära Pigge så han blev nockad av sidospegeln - vilket pucko till chaufför, och hon bad inte ens om ursäkt. Pigge var av förklarliga skäl ursinnig på tanten och hon fick höra en hel del otrevliga saker om både det ena och det andra. Jag tror att han även undrade över hur i hela friden de kan ha självmordsbombare i lösskägg och tillika utan uniform som chaufförer på Väbussen.



Så här glada var vi när vi åkte hem. När vi skulle stiga av frågade jag vad klockan var och M svarade 03.30. Näähee, sa Bodil - den är bara halv 3 för vi tog bussen 01.40.. Ehh, nä Bodil klockan är halv 4. Men.....vi tog ju bussen 01.40....



Pussar och Kramar och Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0