Sista semesterdagen

Jaha, så har det redan gått 4 veckor. 4 hela veckor av lata dagar och massor av festande. Hur ska jag komma upp på måndagsmorgon kl. 05.30?

Denna sista vecka har varit ganska givande. Jag har pulat lite här och där, shoppat lite grann och gjort bara sånt som har tilltalat mig för stunden. Häromkvällen hade vi en liten kubbkväll - gissa vilka som vann??? Haha, Jossan och jag vann med 3-1 mot Isabella och Mikael!! Fatta vilken elit vi är på kubb - vi borde nästa köpa tröjor som där står "Jag vann i kubb".

Ni anar inte hur mycket jag har velat träna denna vecka och det är så klart bara för att jag är typ sjuk eller nåt... Min familjs bakterieangrepp slutade illa för mig, trodde länge att jag skulle klara mig eftersom jag äter morötter och dricker mycket rödvin, men de små jävlarna satte sig i halsen och där sitter de än plus att de har förökat sig och sitter numera även i bihålorna.

Så det här med träning är ganska lönlöst, men idag gjorde vi en liten udda sak. Mikael och jag körde till Immeln och promenerade den svettiga stenrundan på 5,2 km. En runda som berättar och visar hur det gick till på slutet av 1800-talet till mitten av 1960-talet vid stenbrotten, och den visar resterna av skrotsten, dvs stenblock som de inte hade användning av. Denna lilla promenad var ingen vanlig liten promenad i en mysig skog, på små landsvägar - visserligen var en stor del i skogen, men det var mycket smala serpentinvägar igenom tät skog, upp för berg av skrotsten, ner från berg av skrotsten. Promenaden kändes som minst en mil och vi var jättesvettiga när vi kom fram, men det var härligt och väldigt intressant och udda.











Fatta vilket träningspass det var! I alla fall för en som inte har tränat på 4 veckor, för en som nästan haft ryggläge alla semesterdagarna..

När vi nu var så nära Immeln och såg alla packa sina kanoter med tält och sovsäckar kom vi på att vi har faktiskt snackat om att vi skulle ut och tälta en helg denna sommaren, festa och ha kul. Varför inte andra halvan av augusti om det är fint väder? Vad säger mina vänner om den idén??

Kommentarer
Postat av: Pigge&Bodil

Andra halvan av augusti är redan uppbokad för vår del. Men läste i tidningen att det skulle vara fint ända till oktober. fick ni inte nog av tält i Västervik?

2009-08-09 @ 18:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0