Svettigt värre..

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera min blogg. Inte för att det har hänt så mycket denna veckan.. I måndags var jag ledig, en mjukstart av veckan eftersom det blir MYCKET arbete de andra dagarna. Tjejerna och jag hade planerat att sticka in till stan och shoppa när affärerna öppnade och sen kl.13 skulle de komma och installera vårt nya brandlarm, men när vi stod i hallen och var färdiga att bege oss ringde larmkillen och sa att han var på väg. Jaha, och den bokade tiden då?? Ja se nu var han ju i närheten... jaja, det var ju lugnt eftersom vi var hemma ändå och när han väl kom så tog det inte mer än en kvart.


I stan hittade jag ett knallgult adidas träningslinne - jag är väl fortfarande inne på hot banana temat.. ett par beiga chinos och en lila tunika. Bella köpte ett par Lee jeans och en jättesnygg skjorta och Josefine inhandlade ett par vita shorts och ett lila linne. Det var ganska varmt så vi beslöt oss för att köra hemåt strax efter lunch och resten av eftermiddagen tillbringade vi sittande i brassestolar vid poolen med en bok i handen.. Det är semesterlunk det!

Ja annars har jag mest jobbat. M hade en semesterdag igår så då passade jag på att gå upp lite tidigare för att vara på jobbet kl.6 och "suck" slutade inte förrän kl.17. 11 timmar på jobbet - vad gör man inte för att kunna festa på måndag och kanske vara hemma på tisdag eller i alla fall börja senare. Det är ju RixFM festivalen i Kristianstad på måndag och då måste man festa hela natten lång och det är ingen hit att jobba dagen efter... det är därför jag måste arbeta mycket denna veckan.

Igår var det Hörby marknad och en av mina kollegor var där och festade - jag kan berätta att han såg inte särskilt kry ut idag.. han fick t.om ta taxi till jobbet imorse. hahaha stackaren... inte lätt att va bakis.

Det var ganska otrevligt åskväder i lilla Hörby idag. Först började det spöregna och det ville liksom inte sluta heller, åskregn brukar oftast gå snabbt över, men det ösregnade i säkert en halvtimme. Vid ett tillfälle stod jag inne på Lottas kontor och tittade på eländet med översvämningar på gatan så kom där plötsligt en stark otäck blixt alldeles framför oss och sekunderna efter en kraftig smäll som dundrade i hela byggnaden. Fy så otäckt! Vi blev jätterädda så Lotta drog ner persiennerna så vi skulle slippa uppleva det hemska igen. Sen gick brandlarmet i byggnaden... åskan var nära och stackars alla de som gick och trängdes på Hörby marknad.

När vi körde hem från jobbet idag så stannade vi till i Tollarp på frukt & bär eller vad det heter, och köpte jordgubbar. Jag köpte en hel låda för jag orkar inte det här med självplockning och det är ju så gott att ha i frysen så man kan göra smoothie alltid, typ. Fast det är ju inte så roligt att rensa gubbarna, men som tröst kan man ju stoppa i sig en hel del under tiden.



Idag har jag även inhandlat ett nytt Guitar Hero spel till vår PS3 - Metallica! Är ingen jättefan av Metallica precis, men en del låtar är helt ok. Jag bryr mig egentligen inte om musiken - bara jag får spela och att det är variation - jag tröttnar ju så lätt. Det är helt klart det svåraste av dem alla, men skam den som ger sig.

Imorgon ska min syster Catharina föda sitt första barn!!  det är i alla fall uträknat till den 3/7 och hon har ju samma gener som jag så då borde hon få en Elliot imorgon, eller kanske på söndag för Camilla brukar../har gått över 2 dagar med sina graviditeter... Jaja, det spelar ingen roll när...bara han/hon ploppar ut snart..  Lycka till Cathy - och glöm inte vara snäll mot Åke, det är inte bara hans fel... - glöm inte andas efter lustgasen - glöm inte ringa mig bums när Elliot/Thea är ute.

Kramisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0