Kul hela tiden

Efter att ha suttit i ett välkonditionerat rum hela dagen var det en chock att komma ut i den tryckande värmen som uppsteg till 31 grader. Mikael hann knappt in genom dörren förrän han hade bytat om till badbrallor och slängt sig i poolen. Bella och jag avvaktade till senare - vi tog var sin iskall cider istället. Henke var på väg hit och även åskan som låg och dundrade i horisonten.

När Henke kom käkade vi och sen skulle de bara invänta det fina vädret som kom efter åsk attacken. Det var ett rejält åskoväder, men drog ganska snabbt vidare söderut och blå himmel väntade.. en sån härlig kväll!

Bella och Henke tog sig ett långt bad, jag tror de låg i och plaskade närmare en timme.



Hahaha, snacka om bonnabränna!!

           



Bodil och Pigge kom vid åtta och även Emma gladde oss med sitt besök. Det är inte så ofta vi träffar Emma nuförtiden.



Och så var det då Pigge som skulle visa sin ring... haha han hade lite svårt att få kontroll över vilket finger som skulle upp egentligen..



Denna gången poserade han inte med näsborrarna, men Bodil berättade om en hemsk dröm hon hade haft för ett tag sen och hon hade varit någonstans där det hade varit en stor folksamling, och alla hade vänt sig om och tittat väldigt konstigt på henne. Då kom där fram en kvinna och sa att hon såg jätte konstig ut, hon såg inte ut som någon annan, hon hade ju två näsborrar - alla andra hade bara en. Hon vaknade och stirrade på Pigge - Ah nä, det var ingen dröm...!!! hahaha men sen hade hon sett den andra näsborren också och kunde somna om igen.

Vår grannes hund heter Sicko, men vi kallar honom Psycho - passar mycket bättre. Bjäbbigare hund får man leta efter och han skäller och ylar så fort han hör att vi är ute i trädgården. Igår ylade vi med honom - jag undrar om hans husse och matte blev sura... men de hälsar inte ändå så det gör egentligen inget.

Vi tog bussen in till stan vid halv elva, träffade Stefan och Rosie, Martin, Henrik och Jessica - det gravida paret - de är identiska, typ. Kollade runt på folk, lyssnade på musik - sjöng med - åkte batman - hade kul.

När Bodil och jag stod i kön till toaletterna så stod där tre killar i knappt 15 års åldern med en liten souvenirflaska sprit som de tramsade med, de visste inte riktigt var de skulle göra av den så den yngsta av dem stoppade ner den snabbt som ögat i min urringning. Jag bara tittade på honom och sa med ganska arg röst - ta upp den! Han blev jätte generad och visste inte riktigt vad han skulle göra så jag sa till honom igen, och då stoppade han ner handen och tog upp den.. hahaha det var jättekul. Han var så generad! Sen undrade jag om de var medvetna om att han hade stoppat handen mellan brösten på en som var över 40 år... -nä men ni ser ju inte ut att var äldre än 35! hahahaha

När alkoholintaget inte är på en jämn nivå brukar alltid en viss dos av huvudvärk infinna sig, så från midnatt dundrade mitt huvud och det var inte utan glädje jag välkomnade beskedet om att vi skulle åka hemåt vid halv två. Jag försökte lösa barnbiljett på bussen, men han tyckte att jag sa det för sent... försökte slumra in på hemfärden men det var inte lätt för det var någon gaphals som satt längre bak som skrek att sus hade deckat hela tiden och någon tyckte det var roligt att fota mig när jag sov... får väl kolla facebook så där inte är någon bild på en deckad sus.

Idag har jag bara njutit av sommar och sol - legat i poolen, legat utanför poolen, legat i brassestolen och läst min braiga bok. Det är såna här dagar man laddar batterierna så att man orkar jobba några stackars dagar till innan semester.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0