Bokmal i kubik

Nu har jag varit så där usel på att uppdatera igen..sorry! Anledningen är helt enkelt för att det har varit en otroligt händelselös vecka.

Måndagen tillbringade jag på jobbet eftersom M och flickorna låg hemma och var sjuka. Hur kul är det för mig att sitta där i ett bakterieskadat hus och titta på regntunga moln utanför. På jobbet var det livat värre - vi var nog 15 st som arbetade mot normalt 120.. På ovanvåningen där jag sitter var vi 3. Lugnt och skönt hela dagen och jag uträttade massor - kändes himla skönt när jag stämplade ut halv 5.
      När jag sen skulle köra ifrån jobbet såg jag att grindarna var stängda. Jag körde nära dosan där man slår in sin kod för att öppna grindarna, men de öppnade sig inte. Men hallå, vad är det nu då??  Då såg jag två små lappar som satt på grindarna - använd lagergrindarna istället. Jaha, då fick jag backa upp för ned/uppfarten som svänger och jag såg inte ett skit och sen tänkte jag -hur tusan ska jag komma till lagergrindarna härifrån, där är ju rabatter och gräs? Jag körde till baksidan men kände mig jättedum - här får man väl inte köra?! Jag vände igen och just då kommer Annika ut från byggnaden. Jag frågade henne om hon visste. -vadå, kan man inte gå ut genom grindarna? Nävisst nä, det var ju jag som skrev lapparna... Men jag måste ut nu, jag har en buss att passa. Hon rusar in i byggnaden och frågar första bästa var man ska köra. Hon rusar ut till mig igen och frågar om jag kör henne till bussen.. -javisst. -kör på gräset! Hon hann precis med bussen.


Tisdag och onsdag har jag provsuttit vår soffa med en bok i handen och kan inte mer än konstatera att vi har gjort en skitbra investering. Den är snygg, liggskön och även sittskön.

Idag har vi även packat inför vår resa till Västervik imorgon. 4 dagars festande igen..!! Sen har jag måndagen att ta igen mig på nästa vecka för att sen åka till Metropolen Ullared på tisdag.

Det kommer så klart härliga bilder ifrån Västervik nästa vecka.



Ha det gott så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0