Västervik MC dagarna 24-07-2009

Som alltid när man sover i tält vaknar man tidigt, och ofta vaknar man dyngsvettig då solen gassar på tältet, men vi hade en stor björk som skydd mot solen och det var perfekt. Toabesök och sen på rundan tillbaka köpte vi med oss kaffe. Vi intog vår frukost i våra brassestolar utanför tältet. Åhh så mysigt det var.

Det var så mysigt så vi typ stannade där hela förmiddagen..

ja, har man inget annat för sig och man inte är så duktig på att fota sig själv som Bodil, kan man ju alltid ta foto på sin sko..

skönt i brassen

Det här är då Stefans mage och Pigge. Stefan påminner mycket om Dagens Jonas... han t.om bryter på tyska när han har fått lite innanför västen.

När vi tröttnade på att brassa i solen och hungern tryckte på bestämde vi oss för att åka in till Västervik för att äta lunch, men med många viljor och mycket vin är det lång startsträcka. Våra magar kurrade rejält innan vi hamnade på en restaurang och då var det bara Bodil, Pigge, Mona, Per och vi som stannade på samma ställe - de andra kunde inte bestämma sig så de fortsatte leta restaurang.

På denna kajuta intog vi laxfilé med pommes och sås, ja alla utom Pigge då förstås som har lite svårt att skiljas från sin hamburgare..

Utsikten från båtrestaurangen:

Vi gick en runda i Västervik efter maten och så klart såg vi en del grannlåtar.

Denna är ju bara för cool - tjejen som körde den bar så klart blommiga kläder

Innan vi lämnade staden var vi tvungna att besöka Stadshotellet...Pigge är kräsen och nöjer sig inte med Gränsös BajaMajor. Vi satt där lääääänge...

Efter besöket på de fina toaletterna tog vi bussen tillbaka till Gränsö.

På vägen tillbaka gick vi in på Mäss området och Bodil köpte en ny jacka och Pigge köpte camobyxor. Jag har alltid velat att Mikael ska ha hatt - han passar skitbra i det, men han är ju alltid varm om huvudet så det tyckte ju inte han var någon bra idé. Jag fick honom i alla fall till att prova en, men det hjälpte inte hur vi än tjatade på honom.

Tillbaka vid tälten var det fullt ös. Vi gjorde så gått vi kunde och på kvällen gick vi och tittade på Gil Edwards igen och därefter var det Sahara hotnights, ett tjejband som spelade covers - ganska usla om jag får säga min mening. Den enda jag blev imponerad av var trummisen.

Vi gick och köpte nattamat, men det var ingen höjdare det heller. Ganska besvikna gick vi tillbaka till tälten och lade oss.

Mikael var ju inte ett enda dugg trött sade han när vi hade lagt oss, ändå snarkade han högt inom 2 minuter...
Tysktalaren Stefan som plötsligt pratade svenska igen och Lars hade en spännande konversation i partytältet bredvid som jag så småningom somnade ifrån.