Västervik MC dagarna 25-07-2009

På tredje dagen gick jag t.om frivilligt och duschade..haha, nä riktigt så illa var det inte, men jag är inte förtjust i ofräscha duschar så de fick tjata lite på mig andra dagen..så när jag var på väg till duschen den tredje dagen så blev Pigge chockad att jag gick ensam, vilket jag inte alls gjorde utan väntade på humlis.

Idag var det den stora motorcykel kortegen genom Västervik, och den var redan kl.12.00 så man fick ju göra sig i ordning i tid för att hinna med bussen.

Vi ställde oss nere vid Skeppskajen och vi behövde inte vänta länge förrän massor och åter massor av både snygga, pinsamma, fula och enormt häftiga bågar kom susande förbi. Hundratals vrålande monster passerade oss och mitt bland dem körde även Lars och Christoffer med sina pärlor. De var de enda från Stävie Drifters som ville ställa upp i kortegen.

När den sista motorcykeln passerat gick vi in mot centrum och hittade ett ställe som hade plats till oss och som tillika serverade oerhört god mat. Jag och M åt kycklingspett med tsatsiki, Pigge åt nog hamburgare eller nä, wow han åt schnitzel, och Bodil någon pasta och kyckling sallad eller nåt. Efter dagens lunchintag tog vi en runda i affärerna och jag hittade faktiskt lite kläder på Kapp Ahl.

Jag hittade även min kompis sälen...



Ser ni så lika vi är??! 

Och sen blev det ännu ett besök på Stadshotellet... innan vi åkte bussen tillbaka till Gränsö.

Senare på kvällen var det prisutdelning för snyggaste nyproduktion eller ombyggnation av en hel hög motorcyklar så vi tog en runda inom mässan för att kolla in objekten. Wow vilka hojar!!

Några var häftiga:









Men den som fick mitt hjärta att göra dubbelvolter var denna skönhet






Alltså jag blev mållös, tappade andan fullständigt. Tänk om man hade kunnat köra motorcykel.., kunnat skapa en sådan här pudding, då hade jag varit lycklig.

Men jag blev ändå ganska lycklig för jag lyckades övertala M att köpa en hatt!!! eller ehh, jag köpte den..



Glada i hågen gick vi hemåt. Brassade, Festade, alltså vi satt i våra brassestolar och festade...haha kass!!
Sista festdagen och vi kände att det var vårt kall att tömma ett visst förråd, och glada var vi och ännu gladare blev vi.

Vi gjorde oss redo för att gå och titta på prisutdelningen av GULDBÅGEN!! Vi skulle så klart ha färdkost med oss som vi alltid tar när vi ska gå någonstans. Vinet var slut så det blev cider. Jag har lite svårt att svälja ibland och eftersom man inte får ta med egen medhavd dricka in på området så är det knappast lönt för mig att öppna en ny burk när vi går..då får de stå och vänta hur länge som helst på mig, och ett evigt tjatade om att jag ska svälja hela tiden.

Gissa vilken hoj ägare som vann Guldbågen och 50 000:-  Så klart blev det min förälskelse! Med tårarna rinnande av glädje skålade vi för hans glädje, vi skålade för det vackra vädret, vi skålade för att vi kunde skåla, och kul hade vi!

Sen blev det rock! Stockholm Cowboys, en ganska patetisk medelålders(?) man med ståhår som lirade rock. Sådär, ingen riktig höjdare.







Per var rädd för tinnitus, eller snarare skräckslagen, med all rätt, för vi stod längst fram - så han stoppade
in öronproppar




Hittade en kulig grej!
Kolla det här fotot, en suddig Pigge:



Om man justerar exponeringen så kommer spökena fram.. kolla tanten bakom, haha



När vi stod mitt i uppståndelsen, och öste rock kom en kvinna och frågade Pigge - vilket förband tillhör du?



Pigge var mållös!! Andra gången jag ser en bild där Pigge har stängd mun...

När vi hade tröttnat på patetisk rock skulle Bodil och Åsa köpa var sin ring och ville ha någon med sig som var duktig på att pruta. Jag fick uppdraget. Jag lyckades inte så bra som jag brukar men vi lyckades i alla fall pruta så pass att vi fick tre ringar och betalde endast för två, men den tredje var mycket billigare än de andra två. Bättre lite rabatt än ingen alls.
Här ser ni Bodils nya ring: 13 - hon är född den 13:e och om man har lite fel på synen kan man tro att det är ett B, eller hur..?!



Pigge blev trött efter allt rockande så vi gick bort och köpte negrar och jag kaffe som vi spillde igen - inte riktigt så illa som förra gången, men min tröja och jacka blev lite kaffefärgade...suck!



Bodil tyckte hans mage såg ut som en papperskorg eller nåt för hon la in all skit där... undrar varför??



-Jag har INTE deckat!!



Sen var det följa John eller nåt...





hade varit bra om deras huvud också hade fått vara med på bild...

Rocken övergick till blues och det är ingen hit...vi promenerade bort till den lilla korvkiosken ifrån Näsby..



Det var helt dött när vi kom hem - alla sov sött. Kan det bero på att ingen vill bli en Niclas???

Sov gott ända tills kl. var 3. Då vaknade jag av att en stor 5-kronors spindel med ca 30 sprattlande ben trillade ner precis vid min sida och jag attackerade den med min sovsäck. Jag tryckte och tryckte men jag kände liksom inget krasande och var skiträdd att den hade rymt under sovsäcken eller madrassen. Jag tog min mobil och satte på kameran för då har jag ljus, men råkade sätta fingret på avtryckaren hela tiden..och då försvann ju ljuset. Jag hittade ingen spindel och jag var panikslagen, satt rakt upp i tältet hur länge som helst tills ögonen gick i kors. Jag var ju tvungen att lägga mig ner, men det hördes små ljud och kliade överallt hela tiden och jag trodde spindeln kröp på mig eller på min sovsäck. Det tog jätte lång tid innan jag vågade somna om.
Hemfärd snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0