Premiärdopp!

Måndag och fy bubblan vad det var svårt att ställa om sig till jobbtänk imorse. Det blir ju knappast lättare av att veta att det är varmt och skönt ute, att sommaren äntligen är här och barnen är hemma och njuter vid poolen.

Jag ringde hem strax efter lunch och frågade vad tjejerna gjorde - Schteker, var svaret. De låg och stekte vid poolen och hade även badat några gånger - premiärdopp i nya poolen i 22 graders värme. Ska nog lite högre upp för att jag ska slänga mig, men förhoppningsvis blir det denna veckan.

Helgen har varit lugn och skön. Midsommardag var jag uppe i ottan och putsade fönsterna och sen hjälpte jag Mikael med att skruva golv. Jag tror att jag använde närmare 1000 skruvar och nu är halva golvet färdigt.

Ikväll hämtade jag mitt pass. Vilken tur att man visar det så sällan!! Fruktansvärt!! Vilken usel fotograf som godkänner något sånt, eller så fick jag kanske fel...

Styrketränade med Josefine ikväll och varken hon eller jag var särskilt motiverade. Det blev ett kortpass. Måste!!  Det har varit en äthelg, med massor av god mat och godis. Karaktären är inte den bästa när man har ständigt sug i magen.. och har jag väl vant min mage med mycket mat en dag så förstår den inte att det bara är en engångsföreteelse - nej, den vill ha något att arbeta med hela tiden.



Nu kallar sängen - natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0