Solen har återvänt!

Trodde knappt mina ögon när jag såg solen stråla imorse när jag drog upp persiennen. Då finns det hopp i alla fall.

Igår var jag och köpte lite nya blommor - ville ha några till min balkong som är ganska stor och tom. Så här blev resultatet - ganska fint tycker jag.





Så här ser vår ingång ut - placerade även det lilla cafébordet och stolarna vi fick av mina kära vänner i inflyttningspresent där nere istället för på balkongen - behöver knappast två set där uppe. Har köpt mörkblå dynor med vita stjärnor på - jättefina, men tyvärr är det inte alltid fint väder så jag har inte provsuttit dem än - men de passar fint i alla fall.



M har varit på bättre humör idag då solen sken - igår var han kompis med Tor, typ ett åskmoln för att det regnade och han kunde inte arbeta med poolen. Jo han gjorde lite mellan skurarna, pumphuset blev nästan färdigt i alla fall.



Idag har han arbetat hela dagen och säkert njutit varje minut - han älskar att arbeta med trä. Se så långt han kommit..







Det artar sig, och nu är det inte långt kvar tills han börjar lägga golvet.

I förmiddags hörde jag att grannen var ute och klippte sin häck. Då kom jag plötsligt ihåg att vi också behövde det.. sagt och gjort - Vi har ju aldrig haft en häck förut så vi har ju ingen tjusig elektrisk pryttel som grannen har, utan en stenåldershäcksax som vi säkert har lånat av morfar för 15 år sen. Grannen och frugan hade hållt på ett bra tag innan jag och Isabella kom ut till vår överväxta häck. Vi har kanske inte lika lång häck som grannen men med tanke på att han kör elektriskt så borde hans inte ta så lång tid, men vi var färdiga långt innan honom.  Ja, resultatet är kanske inte lika jämnt, men nu kan man komma fram på trottoaren i alla fall.

Medan vi höll på att klippa häcken satt där en äldre man på busshållplatsen och kollade in oss hela tiden medan vi arbetade. Jag tänkte inte särskilt mycket på det, kanske mer att bussen kommer väldigt sällan på söndagar... Vi blev färdiga och gick in. Efter kanske tre timmar skulle vi köra och handla och då sitter den äldre mannen fortfarande på busshållplatsen... Vi tittade nog väldigt konstigt på honom för när vi kom tillbaks var han borta.  Men alltså, hur kul är det att sitta på en busshållplats i 4 timmar?

Nu ska jag titta på Selma - då får man kanske se henne äta passionsfrukt utan sked, typ....

Ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0