Sommarfest och Tyskland

Arbetsfredagen bara liksom gled förbi som i en dimma. Hade mycket att göra som vanligt men emellanåt var jag inte riktigt fokuserad och det blev mycket snack och förhoppningar inför kvällens planerade sommarfest. Redan kl. 15 stämplade jag ut, bytte om och fixade till mina heta bananer. Jag hade på mig vita byxor, gult linne,vit tröja och ett par gula converse - somrigt och fint. Jag målade två stycken bananer i ansiktet och sen var jag redo för fest. Michael O fick två små söta bananer på kinderna.

Sen skulle vi transportera oss till Söderto, en bit utanför Hörby där festligheterna skulle äga rum. Jag fick åka med i Annes cabbe, och mitt hår höll på att blåsa av. Vilken tur att jag inte hade fixat frillan.




Lotta och Rickard i kepsgänget som vi mötte i 10-kampen.

Välkomstdrinkar, ja det blev ju några stycken... fotografering och sen 10-kamp. Det var jätte roligt. Hot bananas började segt, vi låg under med 0-3, men tog in raskt på det andra laget vi mötte, så till slut vann vi med 6-4. Bland alla lagen kom vi delad tvåa - ganska strongt ändå tycker jag. Det var frozen tigers som tog hem segern och stoltserade med sina medaljer hela kvällen.


Segersång




Ann håller dem uppe med bast..

Vi grillade kycklingspett, sjöng snapsvisor, dansade och plötsligt var det dags att åka hem. Jag fick skjuts hem av en kollega som ändå nästan körde förbi mitt hus. Var hemma strax efter midnatt och slängde mig i sängen så fort jag kunde för jag skulle snart upp igen - Tyskland om någon timme...

Vaknade halv tre av att där klättrade en jättestor spindel på Mikaels sänglampa. Den var gigantisk, säkert 10 cm i diameter och jag var vettskrämd. Trodde först att jag sov, så jag reste mig upp, men jag såg ändå den där äckliga spindeln röra på sina tre ben... konstig spindel som bara har tre ben.. Jag kröp under täcket och vaknade halv 5 när klockan ringde. Det måste nog ha varit en mardröm ändå...

Shopping i Tyskland. Sitta och skumpa på en buss är ingen höjdare, speciellt inte genom Danmark så jag sov mesta tiden. 2,5 timmar smakprovning och inköp av alkoholvaror ger en viss tillfredsställelse så vi var ganska glada när vi äntligen kom hem igen. Tyvärr så hände en liten olycka när vi skulle lasta av bagaget på bilen, en av våra kassar som var fulla av flaskor föll i gatan och en av de röda flaskorna gick i kras tillsammans med våra nyinköpta tröjor.. Mikaels vita H2O tröja blev röd. Efter 3 tvättar och diverse kemikalier finns där tyvärr fortfarande spår efter olyckan, men de är ganska obetydliga jämfört med vad de var efter första tvätten. Olycksplatsen såg verkligen ut som en trafikolycka - tänk er själva en liter utrunnen tjockflytande jordgubbsapertif. Det såg ganska skrämmande ut.

När vi käkat och jag skulle hämta fläckborttagningsmedel hos Bodil kom vi på att vi var mer sugna på vin och det var ju en sån härlig sommarkväll så vi fortsatte vår vinprovning hos dem några timmar till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0