Sverige - Danmark...

Hur kul är det egentligen med fotboll? Jag vet sååå många som sitter bänkade framför tvn nu, är det inte hemma i vardagsrummet så är det på en pub med storbildstv. Jag för min del bloggar... Jag kan inte säga att jag hatar fotboll, men näst intill i alla fall. Boring med stort B!  Så tråkigt att Danmark leder över Sverige då....

Idag har jag slammat våra stödmurar - jag är så öm i höger underarm. Det kanske inte är så hårt arbete i sig, men det är ganska tungt för underarmen som arbetar. Lovade bilder på poolen och det blivande trägolvet.. Det har ju inte blivit så mycket fotograferande och det är ganska synd, för det är alltid kul att se tillbaka på och sen tänka så skönt det var när vi var färdiga...

Här kommer första bilderna när vi hade den stora kratern - syns inte hur stor den var, men den var gigantisk. Vi har precis börjat gjuta grunden till poolmurarna.

   

Sen har jag bara bilder från idag.



Här är först stödmurarna vilka jag har slammat idag. Jag ska ha några röda spirea buskar ovanför den första muren hade jag tänkt.



Här till höger där brädorna ligger kommer trappan upp till poolområdet.



Här har vi den!! 3,5 x 7 m och 1,50 djup.



Mikael har börjat regla upp för golvet som syns längst bort på bilden.



Ser tyvärr inte så inbjudande ut nu, men vänta två veckor... Vi planerar första doppen på midsommarafton!



Så här ser det ut en bit från ovan, typ från vår balkong..





M har hunnit regla upp hela området runt poolen idag, men det har jag ingen bild på, ej heller mina nyslammade murar, vilka blev så fina så. Min plan är att de ska målas sen. Ni ser den lilla högen sand till vänster om M, hela den sidan var ett berg av sand innan - man såg inte ens syrenen när vi hade kratern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0