Det okända

Jag har just sett ett avsnitt av "Det okända" på TV4+ och det handlade om familjen Ekdahl i Svensköp och deras spöken på gården. Isabella har gått i samma klass som familjens dotter Emma och de har lekt mycket som barn.

I alla fall så har de haft påhälsning av två barn, två små lintottar som busade och hade roligt på ovanvåningen och som troligtvis bodde där i slutet av 1800-talet, samt en man vid namn Per Andersson som bodde i huset på 1930-talet.

Jag hade ingen aning om dessa företeelser när jag själv bodde i Svensköp, och jag har fikat många gånger i det huset, men de har aldrig berättat om några spöken. Det var faktiskt väldigt intressant. Efter deras berättelse så kom där ett medium till huset som fick kontakt med dessa spöken, och de hade ju inte berättat för henne innan vad det var för några andeväsen, men hon fick direkt kontakt med barnen. Hon visade dem vägen till ljuset och deras pappa stod och väntade på dem.

Mannen som befann sig i stallet ville däremot inte alls försvinna därifrån, han verkade ganska hotfull och mediumet hade aldrig hört så många svordommar på samma gång som från honom - ganska komiskt. Det verkade som mannen hade gett sig av mot ljuset, men det varade bara i några dagar. Han var tillbaka igen och verkade väldigt aggresiv så Emma vågade inte ens gå ut i stallet och varken hästarna eller hundarna hade någon lust att vara där så Mediet fick komma tillbaka igen. Han vägrade bege sig så mediet fick kompromissa - han fick stanna kvar om han var snäll.

Anita, mamman i huset var tillsammans med en man när vi flyttade till Svensköp - han tog livet av sig två år senare eller nåt. Mediumet fick även kontakt med honom eftersom familjen så hemskt gärna ville det. Emma grät och det gjorde jag också. Känsligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0