Lycka är ett val, inte ett tillstånd

Visst är det vår i luften?!!! Allting blir mycket bättre och roligare när man känner att våren är på väg. Man vaknar till härligt fågelkvitter på mornarna och när man kommer ut ur huset möts man av en härlig vårdoft. Med andra ord så har denna veckan börjat bra.

Igår när jag och Isabella körde till vårt träningspass så fick Bella övningsköra hela vägen från Vä till Tollarp. Hon har mest fått köra småvägar än så länge, men igår slog vi på stort...det gick jättebra. Step passet igår tog musten ur mig - jag blev jätte trött! Oftast har jag inga som helst problem med kondisen på de passen, men jag hade väl inte druckit tillräckligt igen. Sen brukar jag inte tänka så mycket på att det är jobbigt, för det är ju så kul och man vill bara fortsätta trots att benen skriker och svetten rinner ner i ögonen.

Igår morse ringde Elina mig på jobbet och berättade att medborgarhuset var bokat den 16 maj för vår föreningsfest, och jag tog kontakt med Johannes och bokade honom som DJ. Wow, så kul det kommer att bli!!!

Denna dag började bra. En ganska lugn förmiddag till följd av en mindre lugn eftermiddag. Jag håller på med ett ganska gediget och tidsödande projekt för tillfället och sitter oftast djupt koncentrerad på mitt rum, då plötsligt en av mina kollegor som är av den absolut mest energiska sorten kommer inrusande och slänger sig i en av mina stolar. Vilket gjorde att jag blev störd i min koncentration, jag blev stressad för att hon ville att jag skulle fixa en del saker samtidigt som jag höll på med mitt egna och jag var mindre glad resten av dagen.

Var seg och trött när jag väl kom hem och slängde mig på soffan. Slumrade till en stund och vaknade av att Amadeus krafsade på min mage. Vid närmare eftertanke på lördagens fest och Bodils utskällning så beslutade jag mig för att åka och gympa. Det var så sant som hon sa - jag åker dit och tror att jag gympar, men i själva verket gör jag ingenting mer än svettas floder... Det var i alla fall skönt att duscha efteråt.

En av fördelarna med att ha mycket att göra på jobbet är att man samlar flextid - en del av den flextiden ska jag utnyttja imorgon, typ 8 timmar - Jag är ledig hela dagen och ska mest njuta av att bara vara.

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0