Schlagerkväll hos Elina & Mats

Lördagen började med gymnasieinfo på C4 gymnasiet i Kristianstad eftersom Josefine har sökt till Mediaprogrammet där. Mycket intressant och det verkade mycket lovande. Josefine tyckte också att det var positivt. Kul! Hoppas nu att hon kommer in också.

På kvällen var vi bjudna till Elina och Mats och Bodils dotter Jessica har precis fått körkort så hon körde oss dit - det är härligt när barnen ställer upp för sina föräldrar - jag längtar till Isabella har fått sitt körkort - då vet man att man alltid har gratis taxi överallt....haha, önsketänkande kanske.

I alla fall så kom vi till Elina och Mats vid halv sju och blev välkomnade med öppna armar. Det kändes som om det var jätte längesen vi träffades. Som vanligt blev vi serverade underbart god mat och massor av vin, haha det försvinner alltid så hemskt mycket vin när vi träffas.

Efter måltiden satte vi oss tillrätta i sofforna framför tvn och med stor förtvivlan trodde vi nog den hemska låten Snälla Snälla skulle ta hem segern. Vi hade stora diskussioner under programmets gång om hur snygga Erik, Danny och Mathias var och vilka stora bröst Sarah har..haha och hur mina lår frös när Sarah sjöng, men Pigges bröstvårtor frös inte - han visade dem.. Det var spännande in till slutet och vi var helt övertygade om att af Ugglas skulle vinna och när det visade sig att det var Malena istället så blev jag så glad att jag fick tårar i ögonen - vilken lycka!!! Nu slipper man skämmas för att man är svensk.

Efter programmets slut tog vi fram spelet "Trodde du ja" eller vad det nu heter. Det är ett roligt spel där man ska gissa vad de andra tror om de andra personerna och sen får man utmaningar också. Till exempel så skulle Bodil rycka ett hårstrå från någon, och det blev ju mitt så klart och därefter skulle hon tugga på det i 30 sekunder - mmm så gott!  Bodil skulle även skälla ut någon under 30 sekunder och då valde hon mig igen - hon tog ett stadigt tag om min lugg och höll upp mitt huvud och sen fick jag höra hur lite jag var värd. Vilken jävla sopa jag var på att gympa och att jag alltid maskade - det var helt sanna ord och det satt som ett smäck. Ahh, jag älskar henne också!

Klockan blev snabbt sent och Mats hade gått upp och lagt sig, om det var för han var trött eller full vet jag inte, säkerligen båda delarna. Bodil gick upp och hämtade honom innan vi skulle bege oss och han var helt vit i huvet stackarn. Jessica och Marcus kom och hämtade oss.

Ännu en rolig kväll med mina "bästaste" vänner!! love you all enormously!


Kommentarer
Postat av: Elina

Visst hadde vi roligt, bilen fick stå idag, det blev en härlig promenad till sporthallen i stället.

2009-03-15 @ 17:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0