Vilken härlig helg

Igår kväll kom vi hem ifrån vår härliga Spa resa. Det har varit några mycket händelserika dagar, men samtidigt oerhört avkopplande. Det är precis så det ska vara.

Jag börjar från början... Fredag kväll gick vi på bussen i S.Sandby som tog oss till Ystad och färjan till Swinoujscie (stavningen har jag ingen aning om). Jag hade ätit en halv sallad kl. 12 på dagen och jag var skakig av hunger, men trodde att precis som de andra gångerna serveras det en trerätters meny - haha så lurad jag blev - en kall platta som bestod av 3 sorters bröd, ostar, div skinksorter och äckliga oliver. Ja jag blev ju mätt på det också så klart, men det var liksom inte det jag hade väntat mig.  Efter maten gick vi och shoppade, och det inhandlades en hel del parfymer, after shave och div ögonskuggor och foundations - det var ju så billigt och då får man ju passa på. Vi handlade även en hel del på vin avdelningen.

När vi gjort shoppen tog vi en runda i baren - där var så dött så det blev endast var sin drink... suck!

min var grön och smakade mest ingenting
 och Mikaels var någon fruktig sak - säkert ingen höjdare.

Elina

När vi druckit upp gick vi till våra asvarma hytter och kröp till kojs. Det var ingen sjögång som tur var för då hade säkert inte Elina kunnat sova - hon tyckte båten gungade när den stod vid kajen...

På fredagen var det upp i ottan - kvart i sju skulle vi gå av båten och då skulle frukosten vara avklarad.

Nu är vi på väg till hotellet, dock med lite sömnsudd i ögonen

Äntligen på väg till hotellet, dock med lite sömnsudd i ögonen.

Vi fick våra rum med en gång och klockan var inte mer än 9. Härligt!
Min första behandling hade jag kl. 11 och det var honungsmassage med varma stenar - visst låter det avslappnande och mysigt..?!  Min bild av den här behandlingen var en varm och skön ringlande honung över hela kroppen och skönt inmasserad och sen härligt varma stenar placerade strategiskt på hela kroppen. Tji fick jag - stenarna hade jag väl ganska rätt om, men den där honungen var HÅRD och torr, det var skrubbning över hela kroppen. Sen masserade de med stenarna och det var jätteskönt, medan honungen torkade in. Sen kom det värsta - de började med att dutta med handflatan på den hårda, och nu väldigt kletiga honungen, försiktigt men efter ett tag blev det hårdare och hårdare och till sist gjorde det ganska ont, men det var ändå lite skönt. På sina ställen fick jag knyta handen hårt för att inte skrika. 1 1/2 timme varade denna tortyr. Man kan nästan jämföra "duttningen" med en epilator.. Inte riktigt vad jag hade planerat, men en erfarenhet rikare blev jag.

Min andra behandling var betydligt skönare och det var ansiktsbehandling med en mask som gav energi - kände inte av någon energi precis, men jag sov gott i alla fall.

De andra hade också en del behandlingar under dagen och efter min sista körde Elina och jag ett aerobicpass och sen därefter ett step pass. Männen styrketränade.

På kvällen åt vi en god buffé och drack massor av vin. Vi hade bokat bowling till kl.21 och det var skitkul - första rundan vann jag och den andra vann Elina. Tyvärr blev det inga roliga episoder med bakåtkastande klot eller smällar i bommen, men det var kul ändå - vi skrattade ganska gott åt M som inte fick till det riktigt och han var vansinnig för att vi gapskrattade åt honom. Resten av de vakna timmarna tillbringade vi i nattklubben och vi kvinnor beställde in var sin pina colada - en enorm skapelse med frukter - nästan en halv ananas, kiwi, sån där ....gul sak (jag vet inte vad den heter men jag kallar den syfilis..) och cocktailbär. Ja sen var där faktiskt dryck också...som smakade pina colada.

Lördagen försökte vi oss på shopping men de va inge kul så vi åkte hem igen. Slappade, simmade, satt i bubbelpoolen och körde step med flera av resenärerna. De hade hört talas om att vi körde step igår och de ville också vara med - jättekul och det gick ganska bra också.

Efter kvällens middag var vi ganska avslagna - tröttheten efter alla aktiviteter hade satt sina spår så det blev bara en sån där fruktskål med pina colada efter middagen. Elina började bli förkyld, hon satt och kvarkade mest hela tiden.

Tyvärr varade inte denna resa längre och på söndags morgon satte vi oss på våra väskor i hopp om att få ihop dem för att ta ut dem i bussen. Denna gången slapp vi Unity Line på hemvägen utan istället körde bussen genom Tyskland och det var mycket bättre. Vi stannade till och med till på Border Stop i Rostock så vi kunde handla MASSOR till våra barskåp. Vi var hemma strax innan 21. Trötta efter dagens hemresa välkomnade barnen oss med öppna armar - Gud vad de hade saknat oss! Haha, inte! De blev i alla fall glada för presenterna.. alltid något. Mys i lobbyn.
Hotellet hade förnyat lobbyn sen sist jag var där - nya soffor och fåtöljer samt ett gigantiskt saltvatten akvarium som skiljevägg precis när man kom in - jättefint.

Fatta hur svårt det är att fota fiskar - de är ju inte stilla en sekund.

De hade även ett roterande glasskåp med dessa läckerheterna i lobbyn.

Bilder på rummet från Hotel Senator

Längtar till nästa gång vi ska dit!