20-årigt bröllopskaffe

Idag fick jag ett mail ifrån svärmor där hon frågade om de fick komma och dricka 20-årigt bröllopskaffe på torsdag. Jag förklarade att jag inte hade sånt kaffe, men om det går lika bra med nytt Gevalia så var de hjärtligt välkomna. Jag föreslog också att de gärna fick ta med arbetskläder för att vi håller på att gjuta mur och skyffla sand och det är ju så himla roligt så de får gärna testa.

Imorse hade vi ett litet krismöte på jobbet - jag och 6 chefer. Jag går inte in på detaljer, men det slutade med att jag erbjöd mig att ta hand om ännu en ny arbetsuppgift. Jaja, jag är ju där för att jobba och då kan jag lika gärna jobba arslet av mig, typ.

Isabella har efter många om och men beslutat att börja tredje året på Söderportskolan i Kristianstad istället för Humanusskolan i Lund. Hon var där i förra veckan och gick igenom schema och dylikt. Det visade sig att somliga ämnen som de har i trean har hon redan läst och vice versa. Den enklaste lösningen de hade då var att hon läser in de ämnena hemma och tentar av sen. En otroligt bra lösning tycker jag. Hon får ju så mycket mer tid att plugga när hon slipper pendla så långt.

Imorgon ska Linda och Isabella ha två gympapass i Tollarp och de är nere i träningsrummet nu och går igenom passen. Mikael har inhandlat ett nytt macro-objektiv till sin kamera och då var jag bara tvungen att testa det genom att gå ner och störa flickorna. De blev inte särskilt glada av mitt sällskap...







Och så var ju Amadeus också med och kollade så de gjorde rätt, och körde lite bänkpress emellanåt.



Nu är det bara en halv arbetsdag kvar tills jag har 4 sköna lediga dagar med hårt arbete. Ahhhh gött!!

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0