En härlig shopping-fredag

Vaknade alldeles för tidigt för att vara en ledig fredag, men tog en lång mysig frukost med familjen. Henrik hade ont i lungorna när han andades så han skulle iväg till vårdcentralen kl.10 och då tyckte Isabella och jag att då kunde ju vi sticka in till stan och shoppa. Sagt och gjort, och med tanke på all trafik och brist på parkeringsplatser så var det mer än vi som hade kommit på den briljanta idén.

Först av allt stegade vi in på Stadium för jag hade ett presentkort som jag ville handla upp. Först hittade jag en ljus-ljus grå, nästan vit jacka som var enkel men snygg och vatten- o vindavvisande - super!

En sådan här, men då annan färg. Bella köpte faktiskt också en likadan. Sen hittade jag ett cerisefärgat träningslinne - också jättefint och som de hade på rea. Visst låter det ljuvligt - REA! Vi fortsatte en bit till och vad hittade jag då - jo en vit softshell jacka - assnygg!!!

Inte för att jag behöver två nya jackor, men det är inte så ofta jag är i stan och shoppar så då får man ju passa på liksom. Slutligen hamnade vi bland jeansen och jag har länge velat ha ett par Levis 603 och nu var de på REA, endast 599:- Så klart det blev ett par såna också. Nu vågade jag inte gå längre för nu började det bli dyrt så vi styrde stegen snabbt som bara den till kassan. På väg upp såg jag en jättfin bikini, men jag satte skygglappar på mig och kom att tänka på en sommar när jag gjorde misstaget att köpa en bikini på Stadium - Många hade likadana på stranden och hur kul är det??

Shoppingdagen hade ju bara börjat så vi fortsatte till några väl utvalda butiker, men det blev faktiskt inte så mycket mer än lite smink och hårprodukter på H&M.

Vi fortsatte vår färd till Willys där 2000 andra Kristianstadbor tillbringade sin lunchtimme. Hur kan en kundvagn mat kosta 2400:-??  haha, det var så roligt för han som satt i kassan bara skrattade när han berättade summan och sen när jag fick mitt kvitto så sa jag -Åhh, det är ju nästan som när man är i Ullared, och då skrattade han ännu mer. -Undrar varför?
Jag var mest deprimerad.

Och på tal om deprimerad...min syster Camilla "råkade" få fortkörningsböter häromdagen. Hon körde i 41 km/h på en 30 väg och fick böta 2400:-. Stackars henne - jag fick i alla fall en hel kundvagn med mat för de pengarna...

Bella övningskörde till Svensköp idag och sen passade vi på att köra till Östra Sönnarslövs plantskola och inhandla sommarblommor och lite andra växter. Alltid kul att förnya trädgården!

Nu ska jag äta gulasch - seeya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0