Fatta vilken träningsvärk jag har...

Igår fick jag för mig att jag skulle styrketräna. Förstår egentligen inte varför jag fick den idén i huvudet, med tanke på att jag inte gjort det på kanske två år. I alla fall så kände jag inte för att springa eller köra step så det blev lite pump. Körde bröst, biceps och mage. Tänkte ta det väldigt lugnt eftersom det var ett tag sen mina muskler arbetade, så jag lade på 20 kg på stången, lade mig ner och skulle lyfta eländet då jag plötsligt kom ihåg att stången väger ju 7 kg. Jaja, det gick ju utan problem, men jag ville ju börja lugnt.

Så idag lider jag av min dumhet. Det är ju en ganska skön smärta om man inte ska ta av och på jackan för ofta eller knäppa bhn.

Idag har jag varit på en HLR kurs på brandstationen i Hörby i 3 timmar. Hade sån ångest innan jag skulle dit - hur kul kan det vara??? Jag ville inte! Jag ville inte ligga där och andas i en docka och pumpa på bröstet, men jag ändrade total uppfattning när jag väl kom dit. Det var så intressant och så lärorikt så jag hade kunnat vara där mycket längre. Jag har aldrig varit på något sånt innan så det var ju helt nytt för mig. Vi hade nåt i skolan för sisådär 30 år sen och sen fick jag ju lära mig en del när jag tog alla livräddningsmärkena, men det var inte detsamma.

Fy bubblan vad jobbigt det var när man skulle pumpa bröstbenet - jag kände mig nästan som Lucas.
Sebastian på mitt jobb har faktiskt varit med och konstruerat Lucas.

När jag kom hem i eftermiddags satt minsann Linda i mitt arbetsrum. Hon och bella höll på att leta fram bra musik till ett gympapass.

Gick ut och hjälpte M att förflytta jord. Vilket slit men vi måste flytta jordhögen för vi ska ha en mur där den är placerad.

Snart andra semifinalen i Eurovision Song Contest. Jag måste ha fruktansvärt dålig smak när det gäller schlager för de låtar jag tycker är bäst kommer aldrig med. I tisdags tyckte jag vitryssland var en klar vinnare, och vad blev det - han kom inte ens med! Suck! Det kommer säkert bli som det har varit de sista åren - jag sitter och är skitförbannad och sur för att det är bara kompisröstningar och urkassa låtar som vinner.

Freeeedaaa imorgon!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0