Mio min Mio

Imorse vaknade jag av solen som tittade in emellan persiennerna. En skön känsla när man vet att man slipper gå i gummistövlar hela dagen.. Vid frukostbordet bestämde vi oss för att vi behöver en ny soffa. Den gamla ser bedrövlig ut och nu är den så sliten att alla katthår fastnar också. Amadeus brukar ha sina "tosseryck" på morgonen och då flyger han från den ena soffan till den andra, ner på golvet, upp igen och sen vidare på bordet osv. Varenda gång han landar i soffan släpper han av en tuss katthår och ni kan ju själv tänka er hur mysigt det är och sätta sig ner i den soffan med nyrollade byxor..

Vi bestämde oss för att besöka Mio (det är närmast) och vi var först in genom dörrarna när de öppnade kl.11.00. En trevlig man som för övrigt var väldigt lik Anders Bagge, visade oss lite olika alternativ. Vi hade bestämt eller nästan i alla fall att vi ville ha en med schäslong eller divan (har faktiskt inte en aning om vad skillnaden är, men jag tycker nog divan låter mer tilltalande). Första alternativet var faktiskt bäst, dvs den var skönast att slänga sig i, så efter att ha gått igenom alla blev det en svart skinnsoffa med divan och så köpte vi även till extra nackstöd. Vi beställde hemkörning och jag kan tänka mig att Pigge svär en lång ramsa eftersom det ev är han som kör hem den...kanske..och han vet var vår soffa står... Haha, jag har hört att Mio-killarna som kör ut möbler brukar sjunga för kunderna de kommer till, i alla fall när någon fyller år. Jag beställde även sång och att de tar vår gamla fula soffa härifrån.

Under eftermiddagen har vi slitit med poolområdet som vanligt. Jag undrar hur många ton sand jag har förflyttat sen vi började med poolarbetet. Nu har vi endast en stackars liten stödmur kvar att gjuta och mura. (ca 7-8 m lång och 1 m hög)

Igår planterade jag alla gamla växter som vi grävde upp när vi röjde rabatten där poolen står plus att jag satte de nyinköpta sommarblommorna i mina krukor och balkonglådor. Jag blev jättenöjd med resultatet.

Hårt slit alla dessa lediga dagar, men ack så skönt att få vara hemma. Snabbt nog blir det måndag igen och klockan ringer 05.20. Suck!

Kommentarer
Postat av: Bodil Rasmusson

Du vet väl att det kostar fett med dricks att de tar er gamla soffa med sig?

Och min klocka ringer 04,20. Ses imorgon på ett gammalt pass.... haha det verkar kul.Börjar med Bosson.

2009-05-25 @ 12:56:34
Postat av: Anonym

Haha, du är ju riktigt galen som går upp och tränar innan du kör till jobbet.

2009-05-25 @ 17:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0