Vad är jag tacksam över idag?

Jag måste ju säga att Mia Törnblom har en del egendomliga frågor i sin bok " En härlig bok". Måste man vara tacksam över något varje dag? Är man tacksam varje dag? Ja, om man tänker efter så är jag ju tacksam för att jag är frisk, har mat att duka fram, en säng att sova i och att jag är på gott humör osv.. Ökar det min självkänsla? Hmm jag vet inte. Någon som har ett bra svar på den frågan??

Efter en ganska tuff morgon med mycket sömn kvar i ögonen och längtan efter ännu mer ledighet gick dagen ganska fort ändå. Hade mycket att jobba undan efter lite ledigt och då går tiden fort som bara den. Enligt tidningen och nyheterna på radion skulle det bli en strålande dag med solsken och dryga 20 grader - hallå, var tog du vägen sol??!! Och jag som hade klätt mig en kortärmad tunika och kortare byxor just för att solen skulle lysa på mig. Istället fick jag ta på mig en fleecejacka som jag har hängande på jobbet för det var nästan isbitar på kontorsstolen. Undrar om de stängt av värmen under helgen?

När min chaufför kom och hämtade mig satte jag mig tillrätta, så där skönt tillbakalutad i stolen och sov så gott ända fram till dörren. Så fort jag kommer in genom dörren var Josefine på mig som en hök -När ska vi styrketräna?? Det var nog det sista jag ville höra just då... Jag hade tydligen vid ett svagt tillfälle igår sagt att jag eventuellt kunde tänka mig styrketräna med henne idag och det hade hon hört som ett "VI SKA styrketräna IDAG".  Jag fixade till vår middag, grillad marinerad fläskfile med pastasallad - jättemumsigt!

Efter ett tag, ja efter mycket gnäll och SNÄLLA fick jag ju ge med mig.. Vi tränade hela kroppen med väl utvalda övningar så jag ser fram emot min träningsvärk imorgon. Jag vill inte ens tänka på hur Josefine kommer att plågas... hon som ALDRIG styrketränar.  Nu har Jossan bestämt att vi ska styrketräna 3 dagar/vecka - får se hur länge det varar..

 



mm ser nästan ut som min kropp om ett år...

Kommentarer
Postat av: Bodil Rasmusson

Det hoppas jag VERKLIGEN inte!

2009-05-26 @ 15:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0